Pohled z praxe: mobilní svět pro úspěšné firmy

Mobilní technologie mění dnešní byznys daleko nad rámec firemního e-mailu, který doposud zaměstnanci běžně na smartphonech využívají.

Pohled z praxe: mobilní svět pro úspěšné firmy


Díky tomu přicházejí nové obchodní příležitosti, které boří doposud zaběhnuté vnímání firemního využití mobilní komunikace. Proto je dnes pro společnosti nezbytné poskytovat zákazníkům a partnerům kromě běžných internetových také mobilní služby.

Mobilní technologie maximálně zpřístupňují firemní procesy a přinášejí zaměstnancům především volnost pohybu. Firemní mobilní řešení zrychlují a zjednodušují lidem práci a vzájemnou komunikaci, kdekoliv se nacházejí, a umožňují pracovníkům mnohem efektivněji komunikovat a spolupracovat s partnery i zákazníky.

Rozvoj firemní mobility se dnes týká doslova všech oblastí. Od energetiky, výroby, stavebnictví, dopravy, finančnictví až například po zdravotnictví. Společnosti si od toho – kromě marketingového předvedení moderního přístupu – slibují například zlepšení plánování a lepší využití výrobních, personálních i materiálních kapacit, ale také třeba snížení administrativy a zvýšení obchodního potenciálu.

Při přípravě správné firemní mobilní strategie je třeba dbát na rovnovážný rozvoj všech oblastí organizace a vzájemnou návaznost a propojení. Jak tedy při rozvoji firemní mobility postupovat? K prvním krokům mohou patřit mobilizace firemních aktivit a mobilní přístup k firemním informačním zdrojům. To v praxi znamená, že zaměstnanci budou moci přistupovat prostřednictvím mobilních aplikací v tabletu, phabletu či smartphonu k firemním informačním systémům. Zaměstnanci tak přestanou být svázáni se svým stolem nebo pracovištěm a budou moci opravdu odkudkoliv využívat firemní informace.

Druhým krokem může být mobilní podpora rozhodování. Managementu firem dovolí rychleji reagovat jak na standardní, tak i krizové stavy. Obchodníci se budou moci lépe rozhodnout nad strategií pro zákazníka, marketérům pomůže zkrátit inovativní cyklus vývoje nového produktu a jeho uvedení na trh.

Jako třetí krok může následovat mobilizace obchodních činností a vůbec celého přístupu k podnikání a provozu firmy. To vám pomůže v konečném důsledku snížit náklady za služby, tisk, zlepšit profitabilitu a zvýšit bezpečnost dat a uživatelů.





Úvodní foto: archiv redakce

Vyšlo v CIO Business World 7/2013
Časopis lze koupit se slevou 20 %





Komentáře