Big data v praxi: Personalizovaná reklama v reálném čase

Český projekt aspiruje stát se alternativou tradičních reklamních sítí, jako je Google, a v některých ohledech je chce i překonat. Technologicky je založen na prediktivní analýze potřeb a chování uživatelů internetu.

Big data v praxi: Personalizovaná reklama v reálném čase


Nová mezinárodní marketingová platforma Colpirio.com umožní personalizovat digitální reklamu i obsah webů a nabídku e-shopů v reálném čase. Umí získávat anonymizovaná data o chování uživatelů, analyzovat je, srovnat je s nabídkou inzerentů a zobrazit jim v pravý čas takovou nabídku, která skončí s největší pravděpodobností prodejem.

Řešení je typickou ukázkou využití big data technologii v reálném businessu. Využívá strojové učení a umělou inteligenci k budování behaviorálních profilů uživatelů, ze kterých dokáže pomocí prediktivních modelů určit, jaká nabídka je s největší pravděpodobností zaujme. Zobrazení nabídky může proběhnout jako personalizovaná nabídka na webu klienta nebo jako bannerová reklama na webu cizím. Podstatné je, že pro konkrétního návštěvníka je z XML feedů klientů v reálném čase vygenerováno doporučení konkrétního produktu s největší pravděpodobností prodeje.

„Zjednodušeně řečeno, Colpirio.com prostě ví, po čem zákazníci touží ještě dříve, než to řeknou,“ říká Vladan Hejnic, CEO Colpirio.com. Unikátnost platformy spočívá v tom, že jako jediná v našem regionu pracuje s daty v reálném čase a predikuje chování každého jednotlivého uživatele. Colpirio.com pracuje s téměř 7 miliony behaviorálních profilů v České republice a má dosah na 87 % internetové populace. Dokáže zanalyzovat až 30.000 interakcí uživatelů s webem za jedinou sekundu.

Na projektu se podílí tři významní hráči na trhu internetové reklamy, datové analytiky a personalizovaného marketingu. Společnost Gauss Algorithmic dodala technologie pro cílení a real-time zpracování velkých dat, Internet Billboard infrastrukturu a technologie pro servírování reklamy, VIVnetworks.com technologie pro personalizovaný marketing a síť spolupracujících e-shopů.

Na projektu již od minulého roku pracuje bezmála 30 vývojářů. Vývojový tým je složen z předních českých specialistů na oblast Big Data a umělou inteligenci, se zkušenostmi z komerčního i akademického sektoru, například z Akademie věd, CERNu, či DARPA (agentura amerického ministerstva obrany, která je zodpovědná za vývoj nových vojenských technologií) nebo z vývoje vyhledávače Seznam.cz.

Colpirio.com přitom necílí jen na český trh. Již v tuto chvíli funguje i v Polsku a Maďarsku, na Slovensku, v Turecku a v Rumunsku a chystá se vstup na německý trh. Nabídne tedy potenciál i pro nadnárodní klienty a ty, kteří chystají expanzi za české hranice. Platformu již dnes pilotně využívá například HomeCredit pro svůj produkt Japonské půjčky anebo Samsung pro uvedení nového mobilního telefonu S7.


Úvodní foto: (c) BillionPhotos.com - Fotolia.com




Komentáře