Českým obchodníkum vzrostly téměř o polovinu zahraniční platby prostřednictvím služby PayPal

Naši prodejci zvýšili prodej do zahraničí přes službu PayPal v první polovině roku 2014 o 48 %.

Českým obchodníkum vzrostly téměř o polovinu zahraniční platby prostřednictvím služby PayPal


Platby ze zahraničí, které čeští obchodníci přijali prostřednictvím služby PayPal, vzrostly v prvním pololetí roku 2014 v porovnání se stejným obdobím předchozího roku (2013) o 48 %. Mezi exportními artikly, které zahraniční klienti nejvíce u českých obchodníků nakupovali, patřily cestovní služby, oblečení, vzdělávací služby, autodíly/ příslušenství, sportovní vybavení, mobilní telefony, umělecké a řemeslnické potřeby, webové služby a software. V roce 2014 využívá službu PayPal při mezinárodním rozšiřování svého podnikání bezmála 10 tisíc aktivních obchodníků v regionu střední a východní Evropy.

„Jsem velice rád, že Česká republika patří k nejrychleji rostoucím exportním trhům, a to jak v regionu střední a východní Evropy, tak také z celosvětového pohledu,“ uvedl Damien Perillat, regionální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu.

Čeští obchodníci získávají objednávky hlavně od spotřebitelů z Evropy – jde zejména o Německo (11 %) a Velkou Británii (9 %) –, ale jedním z klíčových trhů, z nichž online proudí peníze do České republiky, zůstává i Severní Amerika (35 %). Zajímavé je, že podíly jednotlivých klíčových trhů, které zajišťují impozantní nárůst hodnoty českého exportu, zůstávají v posledních letech téměř beze změn.

Faktory úspěchu českých on-line obchodníků

Za úspěchem českých obchodů v zahraničí stojí dva hlavní důvody: originální zboží a služby a výhodné ceny. Většina západních spotřebitelů, kteří nakupují v zahraničí, připouští, že je motivují nižší ceny (80 %), případně „širší výběr, jaký není v jejich zemi k dispozici“ (79 %).

Spotřebitelé objednávající v e-shopech obchodníků ze střední a východní Evropy, včetně českých, upřednostňují platby přes PayPal proto, že jim nabízejí bezpečnost a ochranu nakupujících. Ta poskytuje kupujícím, kterým zásilka není doručena nebo neodpovídá popisu uvedenému na webu prodejce, možnost refundace. Podle studie společnosti Ipsos Vantis, která se zaměřila na několik evropských trhů, jsou podíly zákazníků, kteří PayPal preferují a v obchodech, jež tuto možnost nabízejí, ho volí vždy, následující: ve Velké Británii 62 % při nákupech doma, 58 % při nákupech v zahraničí, v Německu 65 % doma a 58 % v zahraničí, ve Francii 40 % celkově.

Studie rovněž ukázala, že třetina lidí nakupujících v zahraničí ze zemí jako Velká Británie, Německo nebo Francie si ani neuvědomuje, že nákup pořídila u zahraničního prodejce. České obchody se v posledních letech rozvinuly, dozrály a začaly hledat příležitosti v zahraničí. Lídři trhu nabízejí uživatelům rozhraní ve světových jazycích, například v angličtině a němčině. Nakupování i platba jsou optimalizovány pro mobily a doručení zásilek lze sledovat prakticky v reálném čase.

Zdroj: PayPal

Čtěte také:
→ V zemích, kde je za cizoložství trest smrti, nepodnikáme…
…říká Christoph Kraemer z portálu AshleyMadison a dodává, že přesto v těchto zemích mají své uživatele.
→ Budoucností bankovnictví jsou mobilní platby
Pro banky, které mají ambice získat výrazný podíl na stále rostoucím trhu mobilních plateb, je klíčová důvěra zákazníků. Naopak zastaralá IT infrastruktura může být brzdou pro vývoj.

G+


Úvodní foto: © Scott Maxwell - Fotolia.com




Komentáře