Čistý zisk O2 vzrostl v roce 2015 o 45 %

Společnost splnila své cíle - výnosy dosáhly 37,385 miliardy korun, stejně jako v roce 2014, zatímco telekomunikační výnosy v Evropě nadále klesají. Hlavními růstovými oblastmi byly mobilní data, O2 TV a Slovensko. Představenstvo zamýšlí navrhnout dividendu za rok 2015 ve výši 16 Kč na akcii.

Čistý zisk O2 vzrostl v roce 2015 o 45 %


Operátor O2 oznámil své provozní a finanční výsledky za rok 2015. Konsolidovaná data obsahují výsledky dceřiných společností včetně O2 Slovakia. Výsledky za celé období jsou naopak očištěny o hospodaření společnosti Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN).

"Rok 2015 byl pro naši společnost přelomový. Jako první na světě jsme dobrovolně přistoupili k oddělení fixní a mobilní infrastruktury a po sedmi měsících samostatného fungování můžeme potvrdit, že předpoklady a výhody, které jsme identifikovali v rámci analýz, byly správné," říká generální ředitel O2 Czech Republic Tomáš Budník a dodává: "Výrazně jsme zlepšili a zjednodušili naši digitální televizi O2 TV, spustili nový sportovní kanál a nabídli tuto službu všem domácnostem v České republice. Díky konceptu multidimenze a unikátnímu obsahu se z ní stala nejrychleji rostoucí služba na trhu placené televize."

Celkové konsolidované provozní výnosy O2 za rok 2015 se meziročně stabilizovaly na úrovni 37,385 mld. Kč. Provozní zisk před odpisy EBITDA meziročně vzrostl o 24,7 % na 10,142 mld. Kč. Čistý zisk dosáhl výše 5,077 mld. Kč a vykázal tak růst o 44,5 %. Společnost tak splnila své cíle na úrovni provozního zisku EBITDA a čistého zisku. I nadále zůstávají klíčovou oblastí růstu mobilní data, O2 TV a O2 Slovakia.

Celkový počet mobilních zákazníků dosáhl ke konci roku 2015 výše 4,9 milionu. Smluvní služby využívají dvě třetiny všech mobilních zákazníků. Průměrný měsíční výnos na zákazníka (ARPU) činil za celý rok 287 Kč, ve čtvrtém čtvrtletí ale stoupl na 290 Kč. Za nárůstem stojí rostoucí kvalita zákaznické báze.

Podíl chytrých telefonů v síti O2 vzrostl ve čtvrtém čtvrtletí na 48,5 %. V uplynulém roce prodalo O2 více než 300.000 zařízení, která podporují nejrychlejší technologii 4G a na konci roku tak LTE telefony představovaly téměř 40 % všech chytrých zařízení. LTE telefony s vyměněnou SIM kartou, která novou technologii podporuje, aktuálně používá více než půl milionu zákazníků O2.

S rostoucí dostupností vysokorychlostního mobilního internetu i nárůstem zájmu o nové technologie se zvyšuje i poptávka po mobilním internetu, který na konci roku 2015 používalo již 1,6 milionu zákazníků, meziročně o 17 % více. Datový provoz v mobilní síti tak meziročně stoupl o 64 %.

Rok 2015 byl přelomový zejména pro oblast digitální televize O2 TV. Operátor spustil vlastní sportovní kanál O2 Sport, představil nové tarifní plány, jejichž součástí jsou 4 plnohodnotné O2 TV zdarma k využití na mobilu, počítači nebo tabletu, a přinesl divákům tzv. multidimenzi. Díky stanici O2 Sport a funkcionalitám jako jsou výběr ze souběžně hraných zápasů, výběr úhlů kamer nebo možnost sledovat kompletní televizní nabídku až 30 hodin zpětně přesáhl počet zákazníků O2 TV výše 202 tisíc, meziročně o 10 % více. Od prosince nabízí O2 možnost pořídit si nový set-top box, díky kterému si každý divák v České republice může O2 TV pustit na internetu od libovolného poskytovatele. Aplikace O2 TV, která umožňuje sledovat televizní kanály také na přenosných zařízeních, eviduje téměř 600 tis. stažení.

Pevný internet od O2 využívalo k 31. prosinci 795 tisíc zákazníků. Jejich podíl s technologií VDSL přitom vzrostl na 55 % a dosáhl 438 tisíc. V průběhu roku 2015 pokračovalo O2 ve zkvalitňování služeb vysokorychlostního internetu. Na 500 tisíc domácností získalo nově možnost pořídit si internet na technologii VDSL s rychlostí 20 Mbit/s a více. Na rozšíření dostupnosti se podílelo nejen budování nových ústředen (tzv. remote DSLAMů), ale i další technologické úpravy v síti, které byly provedeny na podzim.


Úvodní foto: o2 Czech Republic




Komentáře