Facebook chce zrušit reklamní bannery. Přidá se ale někdo další?

Facebook vycouval z reklamního byznysu poté, co zjistil, že značná část reklam na jeho stránkách je nekvalitní nebo podvodná. Bez ohledu na postoj Facebooku však bannery a jiné „zbytečné“ reklamy z webu hned tak nezmizí.

Facebook chce zrušit reklamní bannery. Přidá se ale někdo další?


V uplynulých letech Facebook mimo jiné revidoval byznys s výměnou reklam a to, co zjistil, se mu nelíbilo natolik, že se rozhodl zrušit komponentu své reklamní a měřicí platformy Atlas, která umožňovala marketérům využívat funkce Facebooku k nákupu cílené reklamy na jiných stránkách a v mobilních aplikacích.

Došel totiž k závěru, že hodnotu mají pouze videa a nativní reklamní jednotky a že nebude prodávat části svých ani jiných stránek pro jiné účely.

Šéf reklamních technologií Facebooku, Dave Jakubowski, napsal v blogu, že ho překvapilo, kolik špatných a bezcenných reklam se na stránkách objevuje. Nejhorší prý jsou výměnné reklamy a bannery.

Konkrétněji, 75 % reklam pocházejících z nyní vypnutého výměnného systému muselo být podle Jakubowského odstraněno kvůli nízké kvalitě. Na začátku letošního roku přestal Facebook přibírat do systému nové zákazníky.

Facebook se údajně nemohl smířit s tím, že prodává reklamu, která nepřináší marketérům žádnou hodnotu. Reklama, kterou Facebook odmítl, se ale prý pouze přesunula do jiného výměnného systému s nízkou kvalitou. Tato poznámka podle komentátorů zjevně mířila na Google.

Ačkoli se Facebook ve svém odporu proti reklamním proužkům zatvrdil, není vůbec jisté, že jej budou marketéři následovat. Pokud by totiž byl tento formát tak málo přínosný, jak tvrdí Facebook, byznys s online reklamou by nedosáhl dnešních zhruba 7 miliard dolarů ročně. Mnoho lidí by si sice přálo, aby podřadná reklama z webu zmizela, ale to, co jedni považují za obtěžující, může být pro jiného cesta k naplnění snů.


Úvodní foto: © maxkabakov - Fotolia.com




Komentáře