Na internetu je nás 7 milionů

Česká internetová populace přesáhla v říjnu hranici 7 milionu uživatelů, což znamená meziroční nárůst o 200.000 uživatelů.

Na internetu je nás 7 milionů


Čeští internetoví uživatelé provedli na webových stránkách téměř 1,6 miliardy návštěv o průměrné délce 13 minut. V internetové populaci mírně převažují muži (51 %) a nejpočetnější věkovou skupinou jsou uživatelé ve věku 35–44 let, kteří tvoří téměř čtvrtinu online populace.

Návštěvnost ze standardních PC

Webové stránky zapojené do výzkumu NetMonitor navštívilo v říjnu více než 6,8 milionu českých a 2 miliony zahraničních internetových uživatelů. Na těchto webech bylo provedeno téměř 8 miliard zobrazení stránek. Nejvíce reálných uživatelů navštívilo kategorie Domovské stránky, Databáze a katalogy a Zpravodajství (4,7 – 6,2 milionu RU); největší meziměsíční nárůst počtu uživatelů byl zaznamenán u webů v kategoriích Společenské magazíny a Těhotenství a rodičovství (9 – 11 %).

Návštěvnost z mobilních zařízení

Počet internetových uživatelů navštěvujících webové stránky zapojené do výzkumu z mobilních telefonů a tabletů překročil hranici 3 milionů a vykazuje tak od září nárůst o 8 %. V říjnu také významně vzrostl počet provedených mobilních zobrazení stránek, který dosáhl 1,1 miliardy (nárůst o 75 milionů). Mezi nejnavštěvovanější mobilní webové stránky patří horizontální portály a zpravodajství (více než 1 milion mobilních uživatelů).

Streamovaný obsah

Multimediální obsah na stránkách měřených výzkumem navštívila více než polovina internetové populace. Online videa uživatelé více navštěvují v pracovních dnech než o víkendech (rozdíl činí 200 tisíc RU). Uživatelé provedli na zapojených webech více než 126 milionů zahájených přehrání a sledováním videí strávili téměř půl hodiny denně.

Zdroj: Gemius/Mediaresearch

Čtěte také:
→ Míra rozšíření internetu v ČR je nevyšší v regionu CEE a dosáhla 96 %
Již 96 % osob ve věku 18–69 let navštěvuje internet a řadí tak Českou republiku na přední příčku mezi všemi státy regionu CEE - střední a východní Evropy.
→ Google varoval, že nás bude krmit reklamou i mimo internet
Reklamní gigant už poslal upozornění federálním regulačním úřadům v USA, že může šířit reklamu i v dalších zařízeních jako jsou termostaty Nest, samořízené vozy nebo chytré brýle Google Glass.

Zaujal vás tento článek?
Zaregistrujte se k odběru našeho e-mailového newsletteru. Každý týden tak pohodlně získáte přehled o důležitých událostech v IT branži.

G+


Úvodní foto: © diego cervo - Fotolia.com




Komentáře