Neziskovky si stěžují na změnu pravidel aplikace WhatsApp

Neziskové organizace hájící právo na soukromí ve Spojených státech i v Evropě kritizují změnu pravidel aplikace pro zasílání zpráv mobilním telefonem WhatsApp.

Neziskovky si stěžují na změnu pravidel aplikace WhatsApp


Nová pravidla porušují předchozí slib provozovatelů aplikace, že nasbíraná uživatelská data nebudou využita pro marketingové účely.

Electronic Privacy Information Center a Center for Digital Democracy popsaly změny jako neférovou a zavádějící obchodní praktiku, kterou je nutné vyšetřit regulátorem FTC.

WhatsApp minulý týden oznámil, že bude sdílet informace o uživatelích s Facebookem a jeho dceřinými firmami, a to včetně čísel mobilních telefonů ověřených při registraci do WhatsApp. Dodal, že sdílení informací přinese uživatelům lepší návrhy na přátele a relevantnější reklamu na Facebooku. Mezi sdílené informace nemá patřir obsah zpráv, fotografie a informace o účtu.

Facebook za WhatsApp zaplatil 22 miliard USD, a tak není divu, že se pokouší ze své investice něco vytěžit.

Situace způsobila rozruch také ve Velké Británii. Tamní komisařka z Information Commissioner's Office Elizabeth Denhamová řekla, že změny, které činí WhatsApp a Facebook, ovlivní hodně lidí a „naší rolí je (…) zajistit, aby společnosti byly vůči veřejnosti transparentní v tom, jak jsou sdílena jejich osobní data, a chránit spotřebitele (…).“

Organizace Evropské unie sledují změny pravidel WhatsAppu „s velkou ostražitostí.“

Podle mluvčího WhatsAppu jedná jeho firma v souladu s platnými zákony. Vůči námitkám regulátorů se nejspíše bude bránit tak, že bude tvrdit, že neporušila žádný slib daný dříve uživatelům, kterým totiž dává možnost se z nového programu odhlásit.

Uživatelé aplikace totiž musejí kliknout na tlačítko, kterým potvrdí souhlas s aktualizovanými pravidly služby a ochrany soukromí. Do 30 dní pak tento souhlas mohou zrušit v nastaveních účtu.

I v případě odhlášení bude „rodina společností Facebooku dané informace stále dostávat a používat je pro jiné účely, jako je zlepšování infrastruktury a systémů dodávky, pochopení způsobu používání služeb, zabezpečení systémů a boj proti spamu, zneužívání či aktivitám porušujícím zákon.“

Zdroj: CIO.com


Úvodní foto: © Sergej Khackimullin - Fotolia.com




Komentáře