Twitter Commerce: Budeme nakupovat prostřednictvím sociální sítě?

Podle dostupných informací se Twitter připravuje na entré do světa internetového obchodu. Učinit by tak měl prostřednictvím plánované platformy Twitter Commerce, která umožní provádět nákupy přímo prostřednictvím sociální sítě Twitter.

Twitter Commerce: Budeme nakupovat prostřednictvím sociální sítě?


Plán na spuštění platformy Twitter Commerce byl odhalen v dokumentu, který unikl na stránkách e-shopu Fancy.com. Tento e-shop by se přitom měl stát jedním z partnerů pro provoz nové platformy. Dalším partnerem by měla být platební služba Stripe. Jsou-li uniklé informace přesné, stane se Twitter Commerce  součástí Twitteru – mezi informacemi se nacházel také screenshot, kde byly tlačítkem „Buy“ (Koupit) opatřeny samotné Tweety. Uživatelé budou před nákupem nuceni sdělit Twitteru své jméno, adresu a údaje z kreditní karty.

Informace o plánech na spuštění Twitter Commerce byly nalezeny a zveřejněny redaktory serveru Re/Code ve veřejné sekci webu Fancy.com, kam se dostaly nejspíše nedopatřením. Zástupci Twitteru i e-shopu Fancy zatím celou záležitost ponechávají bez komentáře. Co se týče screenshotu s tlačítkem „Buy“, může jít např. o návrh budoucí podoby Twitter Commerce, které Fancy.com představilo Twitteru v rámci své prezentace při obchodních jednání.

Prodeje prostřednictvím internetu lákaly i Facebook

Pokud se Twitter opravdu vrhne do světa internetového obchodu, mohl by výrazně zvýšit své příjmy, ať už z inzerce nebo provizí za prodané zboží. Jak vysoké by však eventuální provize byly, zatím není jasné. O podobnou záležitost, tedy zprostředkování prodejů zboží prostřednictvím své sociální sítě, se v roce 2012 pokoušel také Facebook, který však aktivitu stopnul kvůli vlažnému zájmu uživatelů. Zástupci Facebooku však oznámili, že aktuálně testují mobilní platební službu, v níž by si uživatelé mohli ukládat informace o svých platebních kartách – ty by se pak automaticky používaly při nákupech zboží.

Čtěte také:
→ Twitter koupil přes 900 patentů od IBM, chtěl se vyhnout žalobě
IBM obviňovala společnost Twitter, že neoprávněně využívala nejméně 3 jejich patentů. Tak jich Twitter koupil hned 900.
→ e-Commerce: 5 nejrozšířenějších mýtů
I když se online obchody staly součástí všedního dne, stále přetrvává mnoho předsudků a obav. Podívejme se na pět nejdůležitějších, které je třeba překonat.

G+


Úvodní foto: © patrylamantia - Fotolia.com




Komentáře