Adobe končí s krabicemi, nové verze budou na předplatné

Společnost Adobe začala prodávat nové verze svých kreativních produktů jako předplatné. Následuje tak příkladu Microsoftu, který jako předplatné poskytuje svůj Office.

Adobe končí s krabicemi, nové verze budou na předplatné


Zdá se, že trend cloudových softwarových produktů, které se budou poskytovat jako předplatné, začíná nabírat na obrátkách. Nedávno představil Microsoft nové ceníky Office založené na předplatném a nyní se přidává další významný softwarový hráč.

Nové grafické produkty firmy Adobe Systems budou k dispozici jen jako předplatné. Pro jednotlivce bude licence pro celou kreativni suitu označovanou jako Creative Cloud (CC) stát 49,99 Euro měsíčně. Pro zájemce o práci s jedinou vybranou aplikací bude k dipozici i předplatné jedné aplikace za 19,99 Euro měsíčně.

Pro firmy bude k dispozici variatna Creative Cloud for Teams za cenu 69,99 Euro měsíčně, výhodou toho licencování je to, že jejich držitelem je firma, která může ad hoc přidělovat využívání licencí jednotlivým pracovníkům.

Pokud předplatné srováme s cenou dřívějších krabicových verzí, tak třeba samotný Photoshop (cena cca 600 Euro pro krabicovou verzi) stojí tolik jako nepřetržité předplatné na 2,5 roku. To není málo. Ušetřit mohou asi především ti, kdo využívají intenzivně více produktů a častěji upgradují, nebo naopak občasní uživatelé, kteří si produkt pronajmou jen v případě potřeby na jeden měsíc. Výhodné může být ale předplatné především pro firmy, které využijí možnost pružného přidělování licencí a které v některých případech nebudou potřebovat tolik licencí, jako v dřívějším modelu, kdy se licencovaly instalace.

Čtěte také: Přicházejí české verze Microsoft Office 2013 a Office 365

G+


Úvodní foto: © iQoncept - Fotolia.com




Komentáře