Tato softwarová chyba negativně ovlivňovala e-mailové účty hostované Microsoftem na Outlook.com a Office 365, i Exchange Server 2016 běžící na Windows Server 2016.
Někteří uživatelé mobilních zařízení běžících na iOS 11 se setkávali s následujícími chybovými zprávami: „E-mail nelze odeslat. Zpráva byla zamítnuta serverem.“ Uživatelé systému iOS 11 od Applu na problém upozornili na portálu Reddit.com.
Dne 19. září publikoval Apple dokument podpory, v němž uvedl, že s Microsoftem spolupracuje na řešení tohoto problému. Ten byl specifikován následovně: iOS 11 nebyl schopen úspěšně vytvořit spojení HTTP/2 Transport Layer Security, což zablokovalo jeho připojení k e-mailovým klientům a zamezilo v doručení odchozím e-mailům.
Apple aktualizoval svůj dokument podpory, v němž uvádí, že problém vyřeší aktualizace na iOS 11.0.1 nebo novější.
„Jde o skutečně velký problém pro uživatele, zejména ty podnikové, kteří spoléhají na svá mobilní zařízení,“ řekl Jack Gold, hlavní analytik J.Gold Associates.
Protože se chyba objevovala jen sporadicky, je složité určit, kolik uživatelů jí bylo zasaženo, nicméně Gold poznamenal, že většina uživatelů aktualizuje na nejnovější verzi systému prakticky okamžitě poté, co je vydána, díky čemuž je pravděpodobné, že příliš velká uživatelská základna zasažena nebyla. Nicméně jak dodává Gold, „nikdy není dobrý nápad mít problémy, které uživatele dost naštvou.“
Před aktualizací svého zařízení by si uživatelé měli ověřit, že je s iOS 11.0.1 kompatibilní.
Zdroj: Computerworld.com