EDI projekt roku 2016 ovládla společnost L’Oréal

Vítězem letošního šestého ročníku soutěže o nejlepší EDI projekt roku se stala společnost L’Oréal, světový lídr v oboru kosmetiky, a to s projektem „Společné řešení EDI pro národní pobočky L’Oréal“.

EDI projekt roku 2016 ovládla společnost L’Oréal


Redakce odborného portálu EdiZone ocenila především komplexnost řešení, které přineslo značné úspory z harmonizace formátů elektronické výměny dat (EDI – Electronic Data Interchange). L’Oréal se tak zbavil starosti o konverze dokladů do podnikového systému, které jsou nyní řešeny automaticky pomocí řešení Orion od společnosti CCV Informační systémy. Projekt zároveň umožnil rozšíření portfolia používaných EDI zpráv o elektronický dodací list (DESADV) a elektronickou fakturu (INVOIC) s maďarskými zákazníky. Další ocenění získaly společnosti ROSA market a HENKEL ČR.

Hlavní cena v rukou společnosti L’Oréal potvrzuje trend posledních let, v nichž se elektronizace obchodních a logistických dokladů stále častěji prosazuje v nových tržních segmentech. Výhody a přínosy EDI se tak potvrzují napříč nejrůznějšími obory, oblast kosmetiky nevyjímaje. Tuto skutečnost dokládá i Oldřich Pola, Data WHS manager ve společnosti L’Oréal: „Sjednocením vysokého objemu přenášených a konvertovaných dokladů jsme nejen ušetřili stovky tisíc forintů ročně, ale změna byla pozitivně přijata také samotnými uživateli z obchodu a klientského servisu, kteří získali lepší přehled nad doklady. Díky harmonizaci došlo dále k výrazné úspoře času. Požadavky, které jsme dříve vršili na náš zahraniční IT servis, a které byly prioritizované podle potřeb celé společnosti, jsou nyní hotové v řádu dnů.“

Jednou z dalších dvou oceněných se stala i společnost ROSA market, která v soutěži zaujala projektem „Zrychlení obchodních procesů využitím EDI komunikace pro velkoobchodní i maloobchodní dodavatele prodejen řetězce ENAPO“. Díky realizaci tohoto projektu elektronická výměna dat ve společnosti ROSA market zahrnuje nejen objednávku (EDI zpráva ORDERS), ale také fakturu (INVOIC) nebo avízo o odeslání zboží – dodací list (DESADV).

Mezi tři nejlepší se letos po dvouleté pauze opět zařadila společnost HENKEL ČR, tentokrát s projektem „Využití EDI komunikace v oblasti Beauty Care Professional – divize Schwarzkopf Professional společnosti HENKEL“. Česká pobočka se zároveň stala první v Evropě, která EDI pro oblast profesionální vlasové kosmetiky začala používat. Pilotní projekt výměny elektronických faktur ve strukturovaných formátech UN/EDIFACT a ISDOC spustila s řetězcem kadeřnických salonů Klier.


Úvodní foto: archiv redakce




Komentáře