Na internetu zatím ještě nenakupuje polovina Čechů

I když internetové nákupy v posledních letech zaznamenaly mohutný rozmach, z čísel Českého statistického úřadu plyne, že je stále více než polovina Čechů ignoruje. Obchodníci, pro které je takový prodej levnější, se je však snaží motivovat.

Na internetu zatím ještě nenakupuje polovina Čechů


Podle Českého statistického úřadu mělo v roce 2015 s nákupem přes internet zkušenost 42 procent všech spotřebitelů. Číslo sice meziročně narostlo o tři procentní body, stále to ale znamená, že více než polovina lidí internet jako nákupní kanál nevyužívá. A obchodníci se to snaží změnit. A to nejen tehdy, pokud obchodují s oblečením či obuví, které se na internetu prodávají nejčastěji. Trendem jsou také vstupenky, které vloni nakupovalo přes e-shop 16 procent Čechů. Pro obchodníky to má jasnou výhodu – nemusejí platit drahý provoz kamenných pokladen.

Asociace pro internetovou komerci (APEK) nyní v Česku eviduje více než 35 tisíc e-shopů. A svět kamenných obchodů se se světem internetu začíná čím dál tím více prolínat. „V současné době již v zásadě nejde oddělovat svět obchodu na e-komerci a kamenné obchody. Významné obchody spouštějí průběžně e-shopy, naopak nejvýznamnější internetové obchody zřizují výdejny či přímo prodejny tak, aby byly pro své zákazníky ještě dostupnější,“ konstatoval ředitel APEK Jan Vetyška. Češi ale mají v nakupování online ještě rezervy. Například ve Velké Británii a Dánsku, které jsou v tom v Evropské unii rekordmany, nakupuje na internetu téměř 80 procent obyvatel.


Úvodní foto: © goodluz - Fotolia.com




Komentáře