Hlavní navigace

Skupina Etnetera dosáhla za loňský rok rekordního obratu přes čtvrt miliardy korun

13. 5. 2014

Sdílet

Skupina ukončila fiskální rok 2013/14 (březen 2013 – únor 2014) s obratem ve výši 262 milionů korun. Výsledný obrat představuje meziroční nárůst o více než 52 % (172 milionů Kč v roce 2012/2013). Provozní zisk dosáhl výše 23,4 milionu Kč.

Etnetera, to dnes již není pouze tvorba webů. Z původní mateřské firmy stále vznikají další firmy s rozličným zaměřením. Kromě zmíněných Etnetera Logicworks a Etnetera Activate, vzniká rovněž Etnetera Vision, která se zaměřuje na design, animace, videoprodukci a e-learningové aplikace na míru. „Rozdělení na více společností je důsledek naší práce na podnikatelském akcelerátoru a usilovné podpory inovačního prostředí. Mělo by také přispět k udržení přátelského neformálního prostředí a výjimečné firemní kultury. Naším cílem je proto mít více firem, s různým zaměřením, které však bude spojovat společný podnikatelský styl, hodnoty a inovační energie,“ uvedl spoluzakladatel skupiny Etnetera Václav Bittner.

Jednotlivé firmy se na obratu skupiny Etnetera podílely v následujícím poměru. Etnetera (obrat 129,5 mil. Kč, provozní zisk 19,8 mil. Kč), Etnetera Activate (obrat 37 mil. Kč, provozní zisk 0,7 mil. Kč), Etnetera Logicworks (obrat 95 mil. Kč, provozní zisk 2,9 mil. Kč). K uvedeným číslům je třeba podotknout několik faktů. Celý fiskální rok 2013/14 byla Etnetera Activate ještě divizí společnosti Etnetera, samostatnou firmou je až od března letošního roku. Fakticky tedy Etnetera utržila dohromady 166 mil. Kč při provozním zisku 20,5 mil. Kč. To představuje oproti loňskému roku pokles o 15 %. Zásadní růst prokázala především Etnetera Logicworks, která se jinak specializuje především na poskytování služeb pro firemní zákazníky. Část obratu však tvořil přeprodej hardwaru a šlo víceméně o jednorázovou záležitost, se kterou se pro následující období nepočítá.

Čtěte také:
→ Český internet bude měřit Gemius
Společnost Gemius byla spolu s partnerem, agenturou Mediaresearch, vybrána Sdružením pro internetovou reklamu jako dodavatel další etapy oficiálního měření návštěvnosti internetu v ČR.
→ SEM: výdaje za reklamu v mobilním vyhledávání porostou
Inzerenti sledují uživatelské trendy.

G+

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?