Uživatelské statistiky nepotvrzují úspěch Firefoxu Quantum

Mozilla se ve čtvrtek pochlubila, že její prohlížeč Firefox Quantum, vydaný před měsícem jako vůbec největší změna Firefoxu všech dob, má mezi uživateli „extra povzbudivou“ míru přijetí.

Uživatelské statistiky nepotvrzují úspěch Firefoxu Quantum


Předběžná měření prohlížečů americké vlády však ukazují na pouze malý nárůst uživatelů Firefoxu v USA od 14. listopadu, kdy byl Quantum uvolněn.

To však Mozillu neodradilo.

„Za necelý měsíc si Firefox Quantum nainstalovalo již více než 170 milionů lidí po celém světě,“ napsal šéf Mozilly pro Firefox Nick Nguyen na blogu společnosti. „Teprve začínáme a prvotní návratnost je extra povzbudivá.“

Ačkoliv neexistuje důvod k pochybnostem o Nguyenových 170 milionech instalací Quantum, zapomněl manažer zmínit, jak se prohlížeči podařilo tak rychle získat takovou obrovskou uživatelskou základnu. Na rozdíl od zcela nového softwaru, který musí začínat od nuly, je Quantum nezávisle na svém pojmenování jen další verzí Firefoxu. Quantum je totiž zároveň Firefox 57.

Stejně jako všechny aktualizace Firefoxu byl Quantum/57 distribuován prostřednictvím automatické služby pro stahování a upgrade, která každou novou verzi stáhne na pozadí a následně ji při dalším spuštění prohlížeče nainstaluje. Jinými slovy měl Quantum na počátku dost velký náskok. Pokud tedy uživatelé Quantum ve velkém neodmítli, byla velká většina kopií Firefoxu 56 aktualizována na Quantum za pár dní od jeho vydání.

Ono číslo 170 milionů víceméně odpovídá hrubému odhadu globální uživatelské základny Firefoxu.

Nguyen zároveň tvrdil, že Firefox Quantum/57 byl „naší doposud největší aktualizací“ a uvedl, že se dostal na 100 milionů profilů – to je ten prostor, kde prohlížeč ukládá záložky a nastavení všech uživatelů – rychleji než jakákoliv předchozí aktualizace.

Nic z toho se však nepřetavilo v nějaký výrazný nárůst uživatelské základny Firefoxu. Digital Analytics Program (DAP), který měří návštěvy na více než 4 tisíce vládních webů, řekl, že podíl Quantumu sice po vydání vyrostl o 3,5 procenta (předpokládáme, že v tomto případě jde o procentní body, pozn. red.) v porovnání se stejným 21denním údobím před svým vydáním (čili s dobou Firefoxu 56), poklesl však o 0,5 % (procentního bodu?) v porovnání se třemi týdny předtím.

Zdroj: Computerworld.com


Úvodní foto: Computerworld




Komentáře