Forrester: Sociálním sítím dnes dominují třicátníci

Společnosti nyní mohou prostřednictvím reklamních kampaní na sociálních sítích cílit hlavně na lidi starší 34 let. Tato věková kategorie se totiž stala největší na Facebooku, Twitteru a dalších komunitních sítích. Vyplývá to ze studie společnosti Forrester Research.

Forrester: Sociálním sítím dnes dominují třicátníci


Prvními uživateli sociálních sítí byli především mladí lidé okolo 20 let, postupně však začali dominovat lidé o něco starší. Studie „The Broad Reach of Social Networks" byla vypracována analytikem Seanem Corcoranem ze společnosti Forrester Research. Založena je na květnovém průzkumu, při němž bylo dotazováno 4 455 lidí ve věku 18 až 88 let.

„Velkou část růstu sociálních sítí dnes táhnou lidé starší 34 let. Jejich počet stoupl v porovnání s minulým rokem o více než 60 %. Více než polovina dospělých ve věku 35 až 44 let je dnes registrována v některé sociální síti," popisuje Corcoran.

Čtyřicátníci a padesátníci jsou stále poněkud pozadu, ale i oni začínají užívat sociální sítě ve větší míře než dříve. Ve stejném duchu lze hovořit o dospělých ve věku 55 a více. „Sedmdesát procent dospělých ve věku 55 a více přiznalo, že využívají některé ze sociálních nástrojů alespoň jednou měsíčně," dodává Corcoran.

Studie rozděluje lidi užívající sociálních nástrojů na čtyři různé kategorie:

Tvůrci (Creators) - Lidé, kteří píší blogy, uploadují audio a video, nebo publikují vlastní příběhy

Kritici (Critics) - Lidé účastnící se on-line diskuzí

Sběratelé (Collectors) - Lidé, kteří organizují on-line obsah za pomoci RSS toků a stránek, jako „Digg", kde lze hodnotit obsah

Ti, kteří se přidávají (Joiners) - Lidé, kteří se přihlašují k sociálním sítím

Pozorovatelé (Spectators) - Lidé, kteří si prohlíží obsah generovaný ostatními uživateli

 

Lidé ve věkové kategorii 35-54 let se stále více stávají „Těmi, kteří se přidávají" a „Tvůrci", zatímco dospělí nad 55 let jsou spíše „Pozorovateli". „S tolika dospělými v sociálních sítích má pro společnosti smysl cílit na ně své mediální a reklamní kampaně. Již není žádoucí soustředit se pouze na mladší skupiny," domnívá se Corcoran.

Jen 18 % dotazovaných respondentů aktuálně není členem žádné sociální sítě. V roce 2008 to přitom bylo 25 % a v roce 2007 dokonce 44 %.

 





Komentáře