Hlavní navigace

Za nejlepší EDI projekt roku 2014 oceněn Mall.cz

11. 12. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: archiv redakce
EDI projekt roku, každoroční soutěž odborného portálu EDIzone.cz, která oceňuje inovativní a úspěšná nasazení EDI (Electronic Data Interchange), ovládla v letošním roce společnost Internet Mall provozující internetový obchod Mall.cz.

Udělení hlavní ceny si vysloužila za projekt zavádění elektronické komunikace EDI pro efektivnější výměnu dokladů typu objednávka (ORDERS), avízo dodávek (DESADV) a faktura (INVOIC) se svými dodavateli. Mezi dalšími oceněnými jsou společnosti Uni Hobby a Makro Cash & Carry.

Udělení hlavní ceny potvrzuje nový trend, kdy se EDI komunikace stále častěji prosazuje mimo své tradiční obory, kde mezi dodavateli nebyla míra připravenosti na EDI komunikaci dosud tak vysoká. Přesto po pouhém půlroce od spuštění projektu je více než 50 % dokladů od dodavatelů MALL.CZ převedeno z papírového do elektronického formátu EDI. Díky používání strukturovaného standardu mohou protistrany vyměňovat obchodní a logistická data rychle, bezchybně a automatizovaně, tedy přímo z jednoho podnikového systému do druhého.

"Rozhodnutí zavést EDI padlo na základě našich dlouhodobých plánů, které jsme se rozhodli realizovat s vybraným EDI providerem, společností CCV Informační systémy. Jelikož se e-commerce rychle rozvíjí a EDI komunikace s obchodními partnery přispívá ke zvyšování produktivity, snažili jsme se pro projekt vytvořit takové podmínky, aby se jeho první fáze realizovala co nejrychleji. A protože dosavadní výsledky splnily naše očekávání, budeme s partnery rádi spolupracovat i na dalším rozvoji EDI,“ vysvětluje Eduard Míka, jeden z vlastníků a technický ředitel MALL.CZ.

Druhý nejúspěšnější EDI projekt za rok 2014 bylo zavedení elektronické výměny obchodních a logistických dokumentů s dodavateli, který realizovala společnost Uni Hobby, český řetězec hobbymarketů. Cenu si zasloužila za projekt úspěšného roll-outu více než 100 zapojených dodavatelů do EDI během jediného měsíce, tedy v rekordně krátkém čase. Úspěšné zavedení EDI navíc potvrzuje fakt, že Uni Hobby plánuje jeho rozšíření o další EDI zprávy, jako například avízo dodávek (DESADV) nebo příjemku (RECADV), aby mohlo v plné míře využít výhod EDI komunikace.

příloha_ovladnete_sva_data

Pomyslnou bronzovou příčku získala v letošním ročníku soutěže společnost Makro Cash & Carry, a to za další rozvoj projektu zavádění elektronických dodacích listů ve formátu EDI doplněných identifikací palet etiketami s SSCC kódy. Oproti společnostem Internet Mall a Uni Hobby, které si letos připsaly premiérové úspěchy, společnost Makro Cash & Carry třetím místem navázala na své loňské vítězství v soutěži. Dokazuje tak, že dlouhodobě patří k lídrům na trhu při zavádění EDI komunikace.

Slavnostní vyhlášení výsledků EDI projekt roku 2014 se letos uskutečnilo 20. listopadu ve společenských prostorách Vinařství Jedlička a Novák v Bořeticích.

Byl pro vás článek přínosný?