Microsoft Office 2013: To nejlepší z nových funkcí pro podniky (1.)

S novými Office 2013 se Microsoftu povedlo zbavit se harampádí a vytvořit zefektivněný kancelářský balík Office pro dnešní mobilní podniky.

Microsoft Office 2013: To nejlepší z nových funkcí pro podniky (1.)


Ten se integruje se službou cloudového úložiště Microsoftu SkyDrive, poskytuje schopnosti pro dotykové obrazovky a funguje napříč zařízeními.

Microsoft dodal svému uznávanému softwaru výrazně nový kabát, a nová verze – jež je nyní ve fázi betatestování a vyjít by měla příští rok – obsahuje dost nových a vylepšených funkcí, které by měly zajímat IT profesionály a pracovníky v oblasti znalostí.

To platí pro obě hlavní „příchutě“ nových Office – tedy jak pro konvenční edice Office 2013, licencované trvale pro jedno zařízení, tak pro na předplatném založené edice Office 365, které jsou dodávány a aktualizovány skrze cloud a mohou být v rámci jedné licence nainstalovány až na pěti počítačích s operačními systémy Windows či Apple OS X.

Tento článek se zaměřuje na edice Office 2013 a Office 365, jako je Office 2013 Professional a Office 365 ProPlus, které sestávají z aplikací zvyšujících produktivitu koncového uživatele, jako je Word, Excel, PowerPoint a OneNote, a záměrně vynechává ty edice, které obsahují serverové produkty, jako Office 365 Enterprise, kterážto edice obsahuje také online verze serverů Exchange, Lync a SharePoint.

Cloud, mobilita a vývojáři

Pravděpodobně nejvýznamnější změnou v nové verzi Office je to, jak je program propojen s cloudem, a to pro širokou škálu účelů, které buď v době vydání Office 2010 a předchozích nebyly dostupné, nebo byly mnohem více omezeny než dnes.

Pro začátek ocení koncoví uživatelé velmi těsnou integraci Office 2013 i Office ProPlus se službou online úložiště Microsoftu SkyDrive, díky čemuž budou moci jednoduše a pohodlně ukládat své soubory na cloud.  To je spojeno také se stále populárnějším profesionálním využitím služeb, jako je Box.net, Dropbox a Google Drive, které nezjednodušují pouze přístup k souborům, ale i jejich sdílení s kolegy, což jistě vede k lepší spolupráci.

Kromě souborů mohou koncoví uživatelé ukládat do cloudu v rámci Office ProPlus i nastavení, možnosti, šablony a jiné prvky, které mohou spouštět na libovolných zařízeních připojených k internetu, což je jedna z odpovědí Microsoftu na neustále se rozšiřující mobilní pracovní sílu a trend BYOD (bring-your-own-device).

Microsoft Office 2013 Interface

Díky propojení s těmito dvěma trendy – mobilitou a BYOD – je balík Office ProPlus schopen umožnit uživatelům přístup z více než pěti Windows či OS X počítačů, na něž je nainstalován. Skrze novou funkci zvanou Office on Demand (Office na požádání) lze využít i jednorázového dočasného streamování kancelářského balíku i svých dokumentů ve vypůjčených počítačích s Windows 7 nebo Windows 8 – jako jsou například počítače v hotelovém business centru nebo v letištní internetové kavárně. Office i uživatelské soubory zmizí z počítače ihned poté, co se odhlásíte.

Microsoft také slibuje, že IT administrátoři budou moci zapojit Office do podniků je jednodušším a rychlejším způsobem pomocí vylepšení virtualizační technologie Click-2-Run poprvé využité v Office 2010.

„To je opravdu zlepšení, které bude IT manažery zajímat,“ říká analytička IDC Melissa Websterová.

Pro podnikové a komerční vývojáře vytvořil Microsoft nový rámec pro vytváření Office aplikací založených na webových standardech a dobře známých jazycích, které budou kompatibilní s využitím balíku v rámci cloudu. Tyto nové aplikace budou moci být distribuovány skrze nový Office Store nebo interně prostřednictvím úložišť korporátních aplikací, a budou vytvářeny tak, aby mohly být novými, organičtějšími způsoby zasazeny do Wordu, Excelu a dalších komponent Office.

Pokračování


Úvodní foto: Microsoft/CIO.com




Komentáře