Microsoft Office 2013: To nejlepší z nových funkcí pro podniky (2.)

S novými Office 2013 se Microsoftu povedlo zbavit se harampádí a vytvořit zefektivněný kancelářský balík Office pro dnešní mobilní podniky.

Microsoft Office 2013: To nejlepší z nových funkcí pro podniky (2.)


Ten se integruje se službou cloudového úložiště Microsoftu SkyDrive, poskytuje schopnosti pro dotykové obrazovky a funguje napříč zařízeními. Microsoft dodal svému uznávanému softwaru výrazně nový kabát, a nová verze – jež je nyní ve fázi betatestování a vyjít by měla příští rok – obsahuje dost nových a vylepšených funkcí, které by měly zajímat IT profesionály a pracovníky v oblasti znalostí.

1. díl - Cloud, mobilita a vývojáři

 

Vylepšení uživatelského rozhraní v Office 2013

Dalším vylepšením v nových Office, které může být oceněno podniky, je jejich nové uživatelské rozhraní, o němž Microsoft říká, že je schopno se přizpůsobit různým formám využití – počítačům, tabletům, hybridním notebookům i all-in-one systémům s velkou obrazovkou.

Na desktopových počítačích a noteboocích je rozhraní přizpůsobeno ovládání konvenčním způsobem, tedy myší a klávesnicí. Ovšem když uživatelé pracují na zařízeních ovládaných dotykem či stylusem, jako jsou třeba tablety, které jsou na pracovištích stále oblíbenější a pro něž byly přizpůsobeny i nové Windows 8, musí mít i odpovídající kancelářský balík. Pro tyto účely tedy přizpůsobené rozhraní Office podporuje radiální menu a různé způsoby ovládání rukou a položky menu a tlačítka jsou také větší.

(Přestože jsou služby jako OneNote a Lync již kompatibilní s iOS, brání se Microsoft vytvořením plné verze Office pro tento operační systém, což může mnohým připadat zvláštní, zejména uvážíme-li rozšířené používání iPadů a iPhonů v rámci podniků.)

Kromě jiného bylo uživatelské rozhraní také vyčištěno a zjednodušeno, což může mnohým zvýšit úroveň uživatelského zážitku a zefektivňuje to Office, jejichž předchozí verze byly často kritizovány pro svou záplavu funkcemi, které většina koncových uživatelů stejně ignorovala nebo jim nerozuměla.

„Organizace budou mít o toto nové uživatelské rozhraní zájem, protože díky němu je používání Office pro koncové uživatele zábavnější a produktivnější, a zároveň jim bude potenciálně méně nahánět strach,“ říká Philipp Karcher, analytik společnosti Forrester Research.

Otevíráme Word a Excel

Ve Wordu pravděpodobně pracovníci ocení, že tato aplikace pro zpracování textu nyní otevírá PDF a zachovává formátování dokumentů v průběhu jejich editace.

Nový „čtecí režim“ je vytvořen tak, aby zlepšil čtecí zážitky ve Wordu. Je to prvek, který bude asi nejužitečnější při používání Office na tabletech.

Excel je zase uživatelsky přívětivější díky aplikacím, jako je Flash Fill, který automatizuje vstup, reformátování a opětovné uspořádávání dat. Dalším kladem nového Excelu je jednodušší způsob vytváření otočných tabulek a provádění datových analýz.

„Schopnosti business inteligence v novém Excelu vypadají velice slibně,“ říká analytik odvětví Michael Osterman ze společnosti Osterman Research.

Celkově nový Excel zpřístupní více zaměstnancům množství svých sofistikovaných funkcí, které byly dosud většinou určeny hlavně sofistikovaným a zkušeným uživatelům, dodává k tomu Websterová.

Microsoft PowerPoint 2013

PowerPoint nyní obsahuje více nativních grafických funkcí, které uživatelům umožňují vytvářet rozvržení, tabulky a formátování, které dříve musely být předem vytvořeny v externích aplikacích pro grafický design a aplikace. Nový „pohled prezentujícího“ umožňuje řečníkům zobrazovat poznámky na „slajdech“, které obecenstvo na výstupu z projektoru nevidí.

V PowerPointu je také nově možná spolupráce více kolegů na jedné prezentaci či dokumentu, a to nejen zasíláním komentářů k tomuto dokumentu, ale také odpovídáním na tyto komentáře formou vlákna, což spolupráci na editaci velice zefektivní a zpřehlední.


Úvodní foto: Microsoft/CIO.com




Komentáře