Nábor v cloudu

HRM, tedy řízení (a zejména nábor) lidských zdrojů, je dalším z příkladů, jak lze různé „vedlejší“ agendy provozovat formou SaaS.

Nábor v cloudu


Začalo to jako redakční systém vystavování pozic na inzertním pracovním serveru, z něhož se postupně vyvinul systém pro sledování pracovních nabídek a uchazečů. Nejnovější verze systému G2, který provozuje společnost LMC, má ambice stát se plnohodnotným SaaS řešením nejen pro samotný nábor, ale i další agendy HR oddělení. Na naší návštěvě v holešovickém „majáku“ nám jej představil Leoš Černý, G2 director ve společnosti LMC.

CIO BusinessWorld: Čím se vlastně G2 odlišuje od konkurence, co nabízíte unikátního?

Leoš Černý: Historie systému sahá až do roku 1996, kdy vznikaly servery jobs.cz a prace.cz, pro něž byly vytvářeny redakční systémy pro samoobslužné zadávání údajů – což mimochodem bylo ve své době velmi pokročilé řešení, protože v řadě zemí přední portály tohoto typu samoobslužné redakční systémy neměly. O deset let později jsme spustili první verzi systému G2, který byl zaměřen na velké zákazníky, jako byly Česká spořitelna či GE Money.

SaaS systémy bývají ale obvykle zaměřeny spíše na větší počet menších zákazníků.

To byl jeden z důvodů, proč jsme systém doplnili a upravili, nicméně zároveň nám to umožnilo zachovat i jistou možnost nastavení systému klientovi na míru a nabídnout funkce a možnosti, které běžně mají jen velká HR oddělení, i menším zákazníkům.

Jako například?

Řešení G2 pokrývá jedním rozhraním prakticky celý pracovní trh – nejen portály jobs.cz a práce.cz, ale i další portály s kariérní inzercí, oborové weby nebo třeba intranet, na něž se inzerát takříkajíc na „jedno kliknutí“ rozdistribuuje. Je dokonce možné umísťovat inzeráty i na naše partnerské weby v dalších zemích.

Takové inzeráty jsou asi umísťovány v angličtině.

Samozřejmě, už dnes je celkem běžné, že i na tuzemských trzích jsou inzeráty na určité typy pozic zveřejňovány v angličtině. Je to opět věc běžná zejména u velkých zákazníků, na druhou stranu jsou věci, které jsme s ohledem na středně velké či menší zákazníky museli změnit – například jsme zjednodušili a zpřehlednili uživatelské rozhraní, neboť to původní bylo jak dálkový ovladač s příliš mnoha tlačítky.

Za aplikaci jako takovou se platí, nebo uživatel platí jen za vystavování inzerátů?

V základní verzi klient platí pouze za zveřejňování inzerátů a samotnou webovou aplikaci s funkcemi, jako jsou jednoduché filtry pro třídění uchazečů nebo nejvhodnějších portálů pro inzerci, má zdarma. Mezi základními funkcemi jsou hromadné akce, jako je například zamítnutí kandidátů s využitím přednastavených odpovědních šablon, některé funkce, jako jsou automatizovaná personalizace odpovědí nebo například odložení odeslání zamítající odpovědi, jsou pak ve vyšších placených verzích.

Jaké požadavky kladete na uchazeče o práci?

Prakticky žádné. Pro odpověď na inzeráty nevyžadujeme ani registraci (je volitelná a přináší některé výhody). Podle našich zkušeností povinná registrace výrazně omezuje konverzní poměr odpovědí. My se proto snažíme držet jednoduchého odpovědního formuláře – jméno, příjmení, telefon, doprovodný text a příloha. V případě pozice, na kterou se může hlásit velký počet kandidátů, spíše klientům doporučujeme, aby si vytvořili dotazník, s jehož pomocí mohou rychle „filtrovat“ vhodné kandidáty a opět například automaticky a se zpožděním zasílat zamítnuté nabídky. Systém ale také umožňuje označit potenciálně zajímavé uchazeče a k nim se později vracet.

A co možnost napojení na HRM systémy nebo řešení části takové agendy v SaaS aplikaci?

To jsou funkce, které se řeší spíše na zakázku pro velké zákazníky, u nichž se napojujeme na systémy, jako je SAP. Co ale nabízíme, je například možnost zaslat kvalifikační dotazník existujícím zaměstnancům a zařadit je posléze do databáze potenciálních kandidátů, tak aby bylo možné při náboru využívat i interní lidské zdroje.

Jaké verze webové G2 tedy plánujete nabídnout?

Plánujeme tři varianty – jednu bezplatnou a tři placené. Hlavními výhodami všech verzí jsou zejména přehlednost a jednoduchost ovládání postaveného zejména na nové technologii vyhledávání, nicméně i pokročilé funkce zůstávají uživatelům k dispozici.


Úvodní foto: © Rido - Fotolia.com

Vyšlo v CIO Business World 7/2012
Časopis lze koupit se slevou 20 %





Komentáře