Walter Deppeler z Aceru: Chystáme se na firemní zákazníky

Na Canalys Channels Foru měli kolegové z redakce ChannelWorldu možnost vyzpovídat Waltera Deppelera, senior corporate viceprezidenta společnosti Acer a prezidenta pro oblast EMEA. Jaké má Acer plány s tablety i komerční sférou?

Walter Deppeler z Aceru: Chystáme se na firemní zákazníky


Walter Deppeler: Jaká je současná produktová strategie Aceru?

Jan Mazal: Dnes máme silné zastoupení na spotřebním trhu, kde se zaměřujeme především na oblasti mobilních produktů. Kromě volume segmentu se nyní soustředíme na zařízení, která umožňují spotřebu obsahu, mají schopnost tzv. instant-on (okamžitého zapnutí) a instant connect (okamžitého připojení).

Předpokládám, že narážíte nejen na tablety, ale také nový formfactor – ultrabooky…

Ano, s těmito funkcemi jsme nedávno uvedli první produkt z řady Aspire S3. Následovat budou další, které spotřebitelům přinesou nový typ uživatelské zkušenosti. Jednak klademe důraz na emoce, ale hlavně na nové technologie, které dovolují širší využití díky tenkému designu a delší výdrži provozu na baterii, což přidává v consumeru další hodnotu. Není to pro nás pouze otázka formfactoru, ale otázka zkušenosti, proto funkcionalita instant-on a instant connect.

Trh tabletů je nyní z velké části rozdělen mezi Apple a Samsung. Jaké máte plány s tablety ve svém portfoliu?

Walter Deppeler, senior corporate viceprezident společnosti Acer a prezident pro oblast EMEA Foto: Holger TalinskiTo záleží. Řekněme, že nyní náleží 70-75 % trhu Applu. Když se podíváme na druhé čtvrtletí, byli jsme trojkou ne příliš daleko za Samsungem. Spíš bych trh rozdělil na Apple a ostatní výrobce. Navíc si myslím, že stále existují oblasti, které jsou více prosazovány běžnými spotřebiteli a oblasti řízené spíše podniky. Proto nabízíme také tablety s operačním systémem Windows, které někteří uživatelé upřednostňují z důvodů bezpečnosti. Je třeba rozlišit, jaký je potenciál vertikálních řešení pro různé podnikové oblasti a jaký je potenciál běžných spotřebitelů. Větší část našeho portfolia tabletů bude určena pro spotřebitele, ale nabídneme i produkty pro firmy.

Plánuje Acer vytvořit vlastní ekosystém aplikací pro mobilní zařízení, appstore nebo jiné služby v mobilní oblasti?

Nedávno jsme koupili společnost iGware (akvizice poskytovatele cloudových služeb za 320 milionů dolarů, pozn. red.). V prvním čtvrtletí 2012 zveřejníme plány v oblasti osobního cloudu, zatím k tomu nemohu říct více. Mohu však naznačit, že se bude jednat o cloudové úložiště, prostřednictvím kterého může uživatel sdílet data mezi všemi svými zařízeními Acer.

Acer míří do firem

Zmínil jste tablety pro firmy. Jaký směr vývoje produktové strategie mohou reselleři očekávat v blízké budoucnosti?

Silně se zaměříme na oblast firemních zákazníků. Je to náš hlavní cíl pro příští rok. Kvůli tomu jsme také upravili naši organizační strukturu a rozdělili ji na jednu divizi zaměřenou na consumer a druhou na commercial. Pro partnery je důležité, že i pro korporátní oblast nebudeme měnit přístup k prodejnímu kanálu. Náš obchodní tým dostává za úkol vyhledávat příležitosti mezi firemními klienty a ty pak předávat k realizaci resellerům.

Které produkty nabídnete do komerční sféry?

Určitě to budou desktopy, notebooky, servery a úložiště, a dále pak vertikální řešení zahrnující tablety, plus periferie jako monitory a projektory.

Plánujete produkty speciálně určené pro určité vertikály?

Ano, především pro vertikálu školství to bude oblast mobility. Z pohledu vybavení a softwaru pro školství připravujeme dedikovaný přístup.

Rozsáhlejší verzi rozhovoru s důrazem na partnerské programy Aceru naleznete na spřízněném webu ChannelWorld.cz.



Walter Deppeler, senior corporate viceprezident společnosti Acer a prezident pro oblast EMEA
Walter Deppeler
(*1957) nastoupil do společnosti Acer v roce 1997. Do dubna letošního roku zastával pozici viceprezidenta. Po odchodu výkonného ředitele a prezidenta Gianfranca Lanciho se stal zároveň prezidentem společnosti pro regione EMEA (Evropa , Blízký východ a Afrika), kde má rozsáhlé obchodní a marketingové zkušenosti.





Komentáře