Internet za rok 2007 inkasoval dvě miliardy korun od domácích zadavatelů reklamy. Tuto informaci hlásí aktuální výsledky projektu měření internetové reklamy AdMonitoring realizovaný pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).
Tato informace je o to aktuálnější, že je v ní započítán i celoroční výkon portálu Atlas. Vstupem posledního velkého hráče českého internetu do měření byla ukončena první fáze provozu AdMonitoringu. K dnešnímu dni mohou zájemci získat data o 120 médiích, z nichž 108 deklaruje a 12 je monitorováno nezávisle.
Od ledna letošního roku se také zapojilo jedno z největších mediálních zastupitelství u nás Impression Media se 73 médii a celkově bude ke konci ledna monitorováno 193 serverů . Podle předsedy Výkonné rady SPIR Tomáše Búřila potvrdil monitoring internetové inzerce svoji funkčnost, data poskytují relevantní informace o výkonech médií a jsou dobrým analytickým zdrojem pro plánování rozpočtů a jednotlivých reklamních kampaní. Datové výstupy již dnes odebírá většina mediálních agentur a velkých médií u nás.
Z celkové roční částky 2 mld. Kč připadá téměř polovina objemu na podzimní a předvánoční kampaně s maximem dosahujícím v listopadu - 264 mil. Kč. Průběh reklamních investic ilustruje graf č. 1. Prvenství v objemu investovaných peněz dosáhla společnost Seznam.cz s 789 mil. Kč, následovaný firmami NetCentrum ( 434 mil. Kč) a MAFRA (312 mil. Kč).
SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetové reklamy od roku 2000. Skládá se ze dvou sekcí reprezentujících obě strany reklamního trhu - sekce internetových medií a sekce zadavatelů internetové reklamy. V současné době tvoří členská základna sdružení celkem 37 členů v obou sekcích. Kromě provozování jednotného, široce respektovaného výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor zavádí i projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring.
AdMonitoring hlásí dvě miliardy korun do internetu
Internet za rok 2007 inkasoval dvě miliardy korun od domácích zadavatelů reklamy. Tuto informaci hlásí aktuální výsledky projektu měření internetové reklamy AdMonitoring realizovaný pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).
autor Alexandr Radecký | Aktuality |
Aktuality
TOP 100 ICT společností v ČR: Registrace otevřena, přihlaste se!
Onlio se rozděluje do dvou společností
Již pozítří startuje sčítání lidu, poprvé také on-line
SEFIRA uvádí na trh nový produkt: OBELISK Signing Portal
Karel Janeček: Poprvé v historii lidstva můžeme změnit svět k lepšímu [podcast CW]

Komentáře