Praha postoupila o dvě příčky na celkové 20. místo, Brnu stouplo hodnocení o tři stupně na celkovou 31. pozici. Hlavní město České republiky se zároveň umístilo v prestižní desítce TOP 10 Rostoucích měst celosvětového přehledu.
V regionu střední a východní Evropy jsou přitom obě česká města jedinými, která se v řebříčku posunula vzhůru. Regionální tabulku vede polský Krakow. Podle společnosti Tholons právě Česká republika a Polsko jsou a nadále budou nejvýznamnějšími outsourcingovými destinacemi ve střední a východní Evropě.
„Česká republika v uplynulých letech přilákala už řadu významných projektů z této oblasti. Minulý rok objem investic směřujících do IT oboru i počet nově vytvořených pracovních míst vzrostly,“ říká Miroslav Křížek, generální ředitel agentury CzechInvest. „Stoupající tendence hodnocení českých měst může motivovat i další investory k realizaci projektů v České republice,“ dodává.
„V mezinárodním srovnání vyzdvihuje Tholons zejména kvalitu českých IT odborníků a dobré akademické zázemí technických oborů,“ konstatuje Michal Zálešák, výkonný ředitel Czech ICT Alliance, která na analýze společnosti Tholons spolupracuje.
Každoroční přehled TOP 100 dle společnosti Tholons vychází z komplexního hodnocení počtů IT profesionálů v jednotlivých městech, akademického zázemí, tržeb a významu celého odvětví a velikosti konkrétních projektů a firem. Interaktivní mapu s hodnocením konkrétních měst za posledních několik let najdete na http://www.tholons.com/TholonsTop100/index.html.
Česká města stoupají žebříčkem vhodnosti pro IT a outsourcing
V celosvětovém srovnání měst s nejlepšími dispozicemi pro outsourcing a IT pro rok 2012 zvýšila mezinárodní poradenská společnost Tholons hodnocení českých měst.
autor redakce | Aktuality |
Související články
Logica CEE má nového generálního ředitele
Maurizio Carli novým generálním ředitelem VMware EMEA
Abeceda IT Governance
Bezpečnostní metriky pro systémy správy identit
Úskalí IT Governance
Aktuality
Principal engineering expanduje
M2C kupuje většinový podíl divize facility managementu společnosti CPI Property Group
PF 2021
Nová generace chatbotů automatizuje komunikaci se zákazníky v call centrech
Hackeři nikdy nespí, nechte se proškolit [webinář]

Komentáře