České e-shopy rostou meziročně o 30 %

Češi letos podle prozovovatele internetového obchodního domu Kasa.cz utratí za vánoční dárky na internetu rekordní částky. Stejně jako v kamenných obchodech, bývá i na internetu vánoční sezona nejsilnějším obdobím roku.

České e-shopy rostou meziročně o 30 %


Češi letos podle prozovovatele internetového obchodního domu Kasa.cz utratí za vánoční dárky na internetu rekordní částky. Stejně jako v kamenných obchodech, bývá i na internetu vánoční sezona nejsilnějším obdobím roku.

„V loňském roce jsme dosáhli celkového obratu 470 miliónů Kč a přijali více než 70 000 objednávek. Vánoční sezóna byla nejsilnějším obdobím roku a letos tomu jistě nebude jinak. Očekáváme nárůst obratu až k 700 milionům Kč, prodej na splátky se vyšplhá k 70 milionům Kč a přijmeme patrně více než 110 000 objednávek“, říká Martin Kasa, ředitel společnosti. „Všichni naši největší konkurentni rostou výrazně pomaleji. Z hlediska meziročního srovnání vzroste náš obrat o polovinu, zatímco trh zaznamenává nárůst maximálně okolo 30%."

Vánoce „začaly“ už v říjnu
Optimistické odhady v souvislosti s vánoční sezónou potvrdily již tržby za říjen. „Letoší rok nás mile překvapil a říjen byl obchodně nejúspěšnějším říjnem v historii firmy co do obratu, tak počtu objednávek i zisku,“ dodává Martin Kasa

Letošní vánoce odhaduje kasa.cz vyexpedovat ze svých skladů kolem 400 tun zboží. „V posledních dnech před Vánocemi očekáváme okolo 50.000 unikátních návštěvníků, kteří vygenerují přibližně 500.000 zobrazených stránek denně. Server tak ve špičkách distribuuje okolo 30 stránek za sekundu. V prosinci jsme připraveni na našich call centrech přijmou okolo 20.000 telefonátů.“ říká Martin Kasa.

Dárky za pár set i pár set tisíc
Z hlediska sortimentu je podle Martina Kasy již několik let největší zájem o digitální fotoaparáty, mp3 přehrávače a drobné elektro jako jsou holicí strojky, žehličky atd. Letos se očekává také velký zájem o parfémy a hodinky a jako rodinný dárek o LCD televizory. Průměrná hodnota vánoční objednávky se pohybuje okolo 3000 Kč. V běžném měsíci je přitom průměrná cena nákupu na internetu okolo 8000 Kč. Nižší cena průměrného nákupu o vánocích je dána vyšším počtem objednávek drobnějších dárků. Zákazníci se však nebrání ani nákupu luxusnějších dárků. Mezi nejdražší dárky patří audio-video vybavení domácností.





Komentáře