Google se vrhá do tištěné reklamy

Vyhledávací obr, jehož příjmy jsou více než z 99 % tvořeny prodejem on-line internetových reklam, začíná podnikat v tištěné reklamě. Google před časem začal nakupovat reklamní strany z významných technických časopisů, jako jsou například PC Magazine a Maximum PC. Načež tyto stránky začal rozdělovat na menší oblasti, čtvrtiny nebo pětiny, a dále je prodávat menším inzerentům, kteří již patří do jeho vlastní on-line marketingové sítě AdWords.

Google se vrhá do tištěné reklamy


Vyhledávací obr, jehož příjmy jsou více než z 99 % tvořeny prodejem on-line internetových reklam, začíná podnikat v tištěné reklamě. Google před časem začal nakupovat reklamní strany z významných technických časopisů, jako jsou například PC Magazine a Maximum PC. Načež tyto stránky začal rozdělovat na menší oblasti, čtvrtiny nebo pětiny, a dále je prodávat menším inzerentům, kteří již patří do jeho vlastní on-line marketingové sítě AdWords.

„Byli jsme kontaktováni firmou Google, že spouští novou tiskovou reklamní kampaň,“ prozradil jeden z inzerentů, prezident firmy Inksite Michael Keen, a pokračoval. „Protože jsme byli jedni z inzerentů AdWords, firma Google si myslela, že bychom mohli být dobrými kandidáty pro její nový druh inzerce.“
Firma Inksite, prodejce tiskových inkoustů a tonerů, zaplatila kolem 1 000 dolarů za čtvrtinu stránky v zářijovém vydání PC Magazine. Pro srovnání, reklama na vyhledávači Google zobrazující se při vyhledávání slova printer toner, vychází na 2,25 dolaru za jedno kliknutí.

Google se tak zřejmě snaží udělat další krok, jak se stát komplexním prodejcem reklamy. Při rozšíření spektra služeb, jenž zahrnuje nejen reklamní internetové odkazy, se mu přibližuje další část z lukrativního balíku peněz, který se točí ve světě marketingu.





Komentáře