Jeep Commander - tradice i inovace

Jeep Commander - tradice i inovace


Nový Jeep Commander se navenek opírá o tradiční křivky vozů Jeep. Několik podstatných změn však bylo provedeno v interiéru...

Sedadla jsou poprvé ve voze Jeep jsou uspořádána ve třech řadách. Každá ze zadních řad je umístěna výše než ta před ní. Díky tomu bylo dosaženo zlepšeného výhledu pro všechny cestující. Sedadla druhé a třetí řady lze sklopit a vytvoří tak zcela rovnou podlahu nákladového prostoru o objemu 1950 l. Stupňovitá střecha modelu Commander zajišťuje dostatek prostoru nad hlavami i pro cestující ve druhé a třetí řadě. Střešní okno umístěné vpředu doplňuje na přání dodávaná prosklená střecha Command-View i pro zadní sedadla.

Nový model společnosti Jeep byl navržen tak, aby mohl jet kamkoliv. Právě z tohoto důvodu byla použita nejmodernější dostupná technika - pohon 4x4, podvozek a pohonná ústrojí převzatá z vozu Jeep Grand Cherokee a jeden z nejpokrokovějších systémů pohonu všech čtyř kol na trhu Quadra-Trac II, který je tvořen elektronicky ovládanými diferenciály umožňující podle trakčních podmínek měnit poměr distribuované síly nejen mezi nápravami, ale také na jednotlivých nápravách. Teoreticky je tak možné převést téměř 100 % síly motoru pouze na jediné kolo.
Navíc má zákazníkn na výběr z hned z trojice pohonných jednotek, mezi které patří i Motor 3,0 CRD, což je nejmodernější pohonná jednotka skupiny DaimlerChrysler a nabízející špičkovou úroveň výkonu a točivého momentu, které jsou základem pro mimořádné tažné schopnosti, stejně tak jako úsporný provoz vozu. Vidlicový vznětový šestiválec využívá nejmodernější technologie značky Mercedes-Benz, jako například vysokotlaké přímé vstřikování Bosch (více než 1600 barů), turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek nebo čtyřventiovou techniku, které jsou zárukou plnění emisních předpisů Euro IV. Navíc je tato pohonná jednotka vybavena i filtrem pevných částic a v neposlední řadě elektronický plynový pedál umožňující lepší spolupráci motoru s převodovkou a vhodnější přizpůsobení charakteru reakcí vozu v různých jízdních podmínkách.





Komentáře