Mezi základní funkce samoobslužného portálu patří autorizace uživatele a nabídka služeb K2 cloudu. Funkcionalita portálu pak uživateli umožňuje zavádět, rušit, definovat či monitorovat své služby, přičemž je předem přesně stanoveno, které z těchto úkonů může provádět. Součástí logiky portálu je také workflow, které určuje, jaký postup vede ke zřízení, změně nebo využití zvolené služby, včetně jejího ocenění a dopadu na ostatní využívané služby.
Další standardní funkcí je monitoring a sledování trendů při využívání služeb. Díky monitoringu má uživatel vždy přehled o tom, které služby používá, v jakém rozsahu, jak dlouho (např. u IaaS kolik CPU, jaké typy disku, kdy byly špičky, kolik je potřeba RAMky atd.) a v jaké kvalitě. Funkce sledování trendů zase uživatele upozorňuje například na rostoucí trend potřeby výkonu diskového pole či výpočetního výkonu, a tedy na pravděpodobnou budoucí potřebu přidání více zdrojů. Veškeré informace o využití služeb, jejich dostupnosti jsou spolu s měsíčním vyúčtováním automaticky zasílány uživateli.
„Samoobslužný portál nabídne služby typu SaaS - konkrétně zřízení Informačního systému K2, podnikového portálu, pošty, služby SQL serveru, e-shopu a dalších. Dále služby typu IaaS, tedy pronájem plně virtualizovaného výkonu na úrovni procesorů, RAM, storage včetně automatického tieringu s možností výběru disků,“ dodává Karel Stýblo z K2 atmitec.
K2 atmitec připravuje samoobslužný katalog služeb pro ovládání K2 cloudu
Společnost K2 atmitec v rámci své produktové oblasti K2 cloud připravuje na prázdninové měsíce spuštění samoobslužného katalogu služeb.
autor redakce | Aktuality |
Související články
K2 atmitec úspěšně dokončila certifikaci IS K2 pro Windows 7
Společnost ABIS Czech další posilou distribuční sítě K2 atmitec
K2 atmitec mění distribuční síť a otvírá nové pobočky
Informační systém K2 je připravený na Euro
K24 vstupuje na český trh IT produktů
Aktuality
M2C kupuje většinový podíl divize facility managementu společnosti CPI Property Group
PF 2021
Nová generace chatbotů automatizuje komunikaci se zákazníky v call centrech
Hackeři nikdy nespí, nechte se proškolit [webinář]
Objevte slabiny svého IT prostředí dřív než hackeři

Komentáře