Růst nabídek na míru na internetovém tržišti

Nejstarší tuzemské internetové tržiště ABC Českého Hospodářství zaregistrovalo nový trend B2B obchodování. Zejména u výběrových řízení v oblasti služeb se osvědčil fenomén nabídek na míru.

Růst nabídek na míru na internetovém tržišti


Nejstarší tuzemské internetové tržiště ABC Českého Hospodářství zaregistrovalo nový trend B2B obchodování. Zejména u výběrových řízení v oblasti služeb se osvědčil fenomén nabídek na míru.

Zadavatel zakázky na tržišti určí požadavky a firmy mají možnost připravit komplexní nabídku, což velmi usnadňuje obchod. Zájem o nabídky na míru meziročně stoupl o 18 procent. Tržiště umožňuje zákazníkům rychlou reakci v situacích, kdy jde o čas - třeba když obchodní společnost hledá nového dodavatele produktu, na kterém závisí celá výroba.

"Jde o případy, kdy současný dodavatel není schopen zvýšit pravidelnou dodávku, nebo ukončil svoji činnost. Ke stejným situacím dochází, když se mění sortiment výroby a je potřeba najít nové dodavatele," vyjmenoval spolumajitel nejstaršího tuzemského internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství Predrag Dukič. "Pak existují případy, kdy je poptávka konkrétnější a časově velmi omezená. Jde o akutní, krátkodobé řešení, které vzniklo nečekaně, a není tedy třeba měnit stálého dodavatele. Například chybějí náhradní díly. Zde rozhoduje hlavně rychlost dodání a cenové podmínky."

Na B2B tržišti ABC Českého Hospodářství je poptávka po jednoduchých výrobcích i po zboží vyžadujícím sofistikovanou výrobu. Záleží na aktuálních potřebách zadavatele. Poptávka po konkrétních produktech převažuje u výrobců, kteří hledají různé materiály či součástky, jež potřebují ke své výrobě. Takovýchto poptávek je na tržišti zhruba 77 procent. Obchodní společnosti zase poptávají zboží a služby s vysokou přidanou hodnotou. Takových je na tržišti zhruba 23 procent.

"Vše záleží na typu předmětu poptávky - u materiálu či výrobků jsou dané přesné parametry. Zato u služeb se nejdříve specifikují požadavky zadavatele a následně se pak vypracovávají podmínky spolupráce," vysvětlil spolumajitel nejstaršího tuzemského internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství Predrag Dukič.

Nejčastěji poptávané druhy zboží na internetovém tržišti

dřevo - stavební a truhlářské řezivo + kulatina - 12 %
obalový materiál - PVC tašky, sáčky, krabice - 9 %
ocel, železo - trubky, tyče, kovy - 6 %
stavebnictví - dveře, okna, vrata, beton, střechy - 11 %
zemědělství - obilniny, brambory, suché plody - 4 %

Nejčastěji poptávané druhy služeb na internetovém tržišti

Reklama a tisk - potisk reklamních předmětů, tisk letáků a billboardů - 8 %
Stavební práce - například zateplování a rekonstrukce budov - 9 %
Zámečnictví - všeobecně - 5 %
Obrábění kovů - všeobecně - 4 %
Personální služby - nejčastěji jsou hledáni řemeslníci, dělníci ve stavebnictví a obchodní zástupci s živnostenským listem - 3 %

Nejčastěji poptávané druhy zboží na internetovém tržišti v zahraničí

Potraviny - ryby, sušené plody - 11 %
IT - počítačové komponenty - 9 %
Textil - oděvy - 8 %
Stavebnictví - stavební materiál - 10 %
Strojírenství - součásti strojů - ložiska - 10 %

Nejčastěji poptávané druhy služeb na internetovém tržišti v zahraničí

Zprostředkovatelské služby (partneři pro dovoz zboží a zprostředkování prodeje) - 11 %
Poradenství v oblasti mezinárodního obchodu, investiční činnost (koupě podílu nebo celé české firmy) - 9 %
Poradenská, právní a překladatelská pomoc při zakládání poboček/firem v ČR - 7 %

Nejčastěji nabízené druhy zboží na internetovém tržišti

Manipulační technika - 11 %
Stroje pro všechna odvětví průmyslu - 11%
Fólie, obaly, obaly pro potraviny - 9 %
Nábytek - 7 %

Nejčastěji nabízené druhy služeb na internetovém tržišti

Výroba nábytku, dřevoobrábění a zpracování dřeva - 9 %
Vzdělávání, školení, poradenství - 7 %
Stavební práce - projekční a inženýrská činnost - 11 %
Reklamní služby, tisk, potisk - 9 %

Zdroj: ABC Českého Hospodářství





Komentáře