Trh s digitálními fotoaparáty ve střední Evropě roste, tržby ale klesají

Digitální fotoaparáty obhájily pozici jednoho z nejžádanějších produktů na trhu střední a východní Evropy. Podle nejnovějších průzkumů zveřejněných IDC vzrostl v roce 2006 prodej fotoaparátů v tomto regionu o 23 % na téměř 7 milionů kusů.

Trh s digitálními fotoaparáty ve střední Evropě roste, tržby ale klesají


Digitální fotoaparáty obhájily pozici jednoho z nejžádanějších produktů na trhu střední a východní Evropy. Podle nejnovějších průzkumů zveřejněných IDC vzrostl v roce 2006 prodej fotoaparátů v tomto regionu o 23 % na téměř 7 milionů kusů.

Naproti tomu silné konkurenční prostředí a větší dostupnost technologií měly za následek snížení cen, a tudíž pokles celkových tržeb o necelých 4 % na 1,65 milionu dolarů.

"V rámci celého regionu je dopad klesajících cen a s tím související zvyšování přístupnosti kvalitních technologií opravdu značný," uvedl Nickolay Grigorov, senior analytik výzkumu v IDC CEMA. "Prodeje ve třech nejnižších cenových kategoriích se v roce 2006 více jak zdvojnásobily a segment 6megapixelových modelů nahradil 5megapixelové."

Český trh v roce 2006 zaznamenal díky výraznému poklesu cen téměř 8% nárůst prodejů na konečných 540 000 kusů, zatímco tržby vzrostly o pouhé 2 % na 143 milionu dolarů. V loňském roce dominovaly českému trhu s digitálními fotoaparáty Olympus, Canon a Panasonic. Společně představovaly téměř dvě třetiny celkového počtu prodaných fotoaparátů v roce 2006.

"Předpokládáme, že počet prodaných kusů dosáhl v ČR svého vrcholu a tento objem se ani v příštích letech nebude výrazněji měnit,” uvádí Radovan Kautský, analytik skupiny Imaging and Harcopy devices v IDC CEMA.





Komentáře