Web 2.0 transformuje český webhosting

Za prvních 6 měsíců tohoto roku přibylo na domácím trhu necelých 8 tisíc nových pronájmů webového prostoru. Ve stejném období loňského roku dosáhl nárůst hodnoty 15 tisíc. Trh s pronájmy webového prostoru tak roste výrazně pomaleji než dříve a pravděpodobně míří k transformaci.

Web 2.0 transformuje český webhosting


Za prvních 6 měsíců tohoto roku přibylo na domácím trhu necelých 8 tisíc nových pronájmů webového prostoru. Ve stejném období loňského roku dosáhl nárůst hodnoty 15 tisíc. Trh s pronájmy webového prostoru tak roste výrazně pomaleji než dříve a pravděpodobně míří k transformaci.

Takové jsou závěry pravidelného průzkumu trhu webhostingu, který provádí společnost Hormart. Celkově je na českém internetu asi 160 až 170 tisíc aktivních pronájmů prostoru pro webové prezentace. Za pronájmy by měli letos poskytovatelé webhostingu inkasovat více než 500 milionů Kč. Nejvíce pronájmů spravují firmy Active 24 a P.E.S. consulting, které dohromady obsadily téměř polovinu trhu. Obě společnosti jsou v čele žebříčku největších domácích hostingových společností již několik let. Pořadí na dalších místech se také nemění. Na třetím, resp. čtvrtém místě následují společnosti Zoner Software a Ignum.

Na hostingovém trhu, světovém a v menší míře i domácím, se objevují nové trendy. Jedním z nich je nástup technologií umožňujících virtualizaci serverů. Díky ní mohou poskytovatelé hostingových služeb nabízet nové typy služeb a efektivněji využívat stávající IT infrastrukturu. Ze služeb jde především o pronájem virtuálních privátních serverů, tzv. VPS hosting. Druhým a podstatnějším trendem je podle Hormartu blížící se nutnost transformace hostingových společností, která vyplývá z přechodu způsobu využívání internetu do nové fáze, charakterizované termínem Web 2.0. Dá se očekávat nástup funkčního a aplikačního hostingu (model Software-as-a-Service), případně i hostingu na vyžádání (on-demand či utility hosting).





Komentáře