10 způsobů, jak využít AI v chytrých telefonech - 2

Funkce založené na umělé inteligenci (AI) se podle analytiků společnosti Gartner stanou tím hlavním způsobem, jak budou jednotliví výrobci na trhu odlišovat svá zařízení a oslovovat nové zákazníky i udržovat stávající. S tím, jak se bude trh chytrých telefonů postupně posouvat od prodeje technologických produktů k poskytování atraktivního a personalizovaného uživatelského zážitku, budou hrát AI řešení na chytrých telefonech v příštích dvou letech stále významnější roli.

10 způsobů, jak využít AI v chytrých telefonech


6. Správa zařízení
Strojové učení zlepší výkon zařízení i výdrž baterie v režimu stand–by. Díky řadě senzorů budou například chytré telefony schopné lépe chápat a učit se chování a návyky svého majitele – například kdy používá které aplikace. Telefon tak bude udržovat často používané aplikace spuštěné na pozadí a ty nepoužívané naopak vypne, aby šetřil paměť a baterii.

7. Osobní profilace
Chytré telefony jsou schopny sbírat data pro behaviorální a osobní profilování. Uživatelé tak mohou snáze získat ochranu nebo asistenci dynamicky – v závislosti na tom, jakou aktivitu vykonávali a prostředí, v němž se nacházeli (domov, auto, kancelář, volnočasová aktivita). Poskytovatelé služeb jako jsou pojišťovny se nově mohou zaměřit na uživatele spíše než na fyzická aktiva – například přizpůsobit výši pojistného konkrétnímu chování klienta za volantem.

8. Detekce a cenzura obsahu
Obsah, který nemá být zobrazován, může být automaticky detekován – nevhodné obrázky, videa či text mohou být označeny a aktivovány různá upozornění či alarmy. Detekční software může identifikovat libovolný obsah, který porušuje zvolená práva či pravidla. Například fotografování ve vysoce zabezpečených budovách nebo ukládání přísně tajných či citlivých dat na podnikem vlastněném chytrém telefonu povede k automatickému oznámení jeho IT oddělení.

9. Fotografie laděné na míru
Fotografie na míru znamenají například schopnost chytrých telefonů automaticky upravovat snímky způsobem, který odpovídá konkrétním estetickým požadavkům uživatele. Existují například odlišné estetické preference mezi Východem (kde lidé preferují světlejší podání pleti) a Západem (kde jsou žádoucí spíše opálenější tóny).

10. Analýza zvuku
Mikrofon chytrého telefonu je schopen neustále naslouchat zvukům z okolního světa – AI vestavěná v zařízení je pak schopna zvuky identifikovat a dávat uživateli instrukce nebo automaticky spouštět určité funkce. Například pokud chytrý telefon slyší svého majitele chrápat, aktivuje jeho chytrý náramek, aby jej přiměl změnit pozici ve spánku.

Zdroj: Gartner, "Market Insight: 10 Use Cases for AI-Powered Smartphones to Generate New Business Opportunities."





Úvodní foto: (c) petrovich12 - Fotolia.com




Komentáře