6 způsobů jak předvídat, zajišťovat a měřit spokojenost zákazníků - 2

V dnešním sociálně síťovém světě zákazníci neváhají dát okamžitě vědět vám i všem ostatním, zda jsou spokojeni s vašimi výrobky nebo službami.

6 způsobů jak předvídat, zajišťovat a měřit spokojenost zákazníků


4. Uspořádejte diskusní skupiny. Tato metoda kvalitativního výzkumu nabízí možnost uvolněného osobního rozhovoru s vašimi zákazníky. Zjistíte, jak na váš produkt reagují, můžete měřit jejich spokojenost, dozvíte se jejich postoje, potřeby a požadavky a můžete i získat cenné návrhy na zlepšení a inovace.

5. Hledejte a získávejte uživatelské recenze. Z recenzí na internetu je možné získat neocenitelnou zpětnou vazbu ohledně spokojenosti zákazníků. Oblíbené jsou pro tyto účely sociální sítě Facebook a Twitter, ale ukazuje se, že hodnotnější informace lze vytěžit ze služeb jako Yelp, Google+ nebo Angie's List. Zjistíte tam, co o vás zákazníci říkají, co mezi sebou probírají a co od vás očekávají. Můžete také pro tyto účely založit vlastní blog. Psaní recenzí podporujte, reagujte na ně a řiďte se jimi.

6. Starejte se o spokojenost svých interních zákazníků – např. prodejců a pracovníků zákaznické podpory. Spokojení zaměstnanci jsou motivovanější a produktivnější a dokáží lépe uspokojovat zákazníky. Ze všeho nejdůležitější je uznání a ocenění – pokud potřebujete zvýšit spokojenost zákazníků, začněte právě zde. Nezapomeňte svým pracovníkům každý den poděkovat za odvedenou práci – prospěch z toho budou mít vaši zákazníci.





Úvodní foto: © Julien Eichinger - Fotolia.com




Komentáře