Hlavní navigace

Je to oficiální: HP se rozdělí na dvě samostatné firmy

7. 10. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: archiv redakce
Společnost Hewlett-Packard potvrdila zprávy, že vyčlení divizi tisku a PC do samostatného subjektu a nadále se soustředí na podnikový segment.

Mobilní revoluce doléhá na tradiční výrobce desktopů. Po restrukturalizaci IBM, která divizi PC prodala již dávno a nedávno k tomu přidala divizi serverů x86 (obojí koupilo Lenovo) přichází na řadu Hewlett-Packard. Firma již potvrdila, že se rozdělí na dva subjekty. PC byznys a tisk se přesune do nového subjektu s názvem HP Inc. a tato společnost bude i nadále používat tradiční logo HP. HP Inc. povede dosavadní šéf divize PC a tisku Dion Weisler.

Druhá část firmy, která zahrnuje podnikové hardware, software a služby se transformuje do společnosti Hewlett-Packard Enterprise. Tuto novou firmu bude vést dosavadní CEO Meg Whitmanová, která se stane i předsedkyní správní rady HP Inc.

Celá operace rozdělení by se měla dokončit ke konci následujícího fiskálního roku, který končí 31. října 2015. Je vyvrcholením restrukturalizace firmy, v jejímž důsledku již firmu opustily desetitisíce lidí. Obě společnosti se budou obchodovat na burze a dosavadní akcionáři dostanou odpovídající podíly obou nově ustavených společností. Trh uvedený plán, který je ostatně s obecně doporučovanou strategií, uvítal a akcie společnosti stouply o pět procent.

Analytici ale rozdělení komentují vlažně. Někteří připomínají, že rozdělení nemusí vést jen k úsporám, ale také k nárůstu nákladů na marketing. Možná četli pověst o Svatoplukovi a znají jeho instruktáž týkající se lámání rozdělených prutů.  

Příčina rozdělení asi podobná, jaká vedla k opatřením i u jiných firem, a tím je stagnace PC trhu. Je dosti možné, že HP hodlala následovat příkladu IBM a divize osobních počítačů se zbavit - jen nenalezla vhodného kupce. Nejistota ohledně osobních počítačů HP tak trvá, je totiž dosti dobře možné, že k prodeji dojde později. PC divize zatím produkuje i lacinější počítače, ale jsou slyšet i hlasy, že do budoucna by se chtěla soustředit na high-end segment. Přejme jim štěstí, i když ani taková strategie nemusí být jednoduchá. Případy Sony, která se také soustředila na dražší noteboky Vaio a skončila s nimi a Samsungu, který se svými drahými notebooky skončil (zatím) v Eropě a má problémy s lacinějšími konkurenty v oblasti mobilů, ukazují, žeto také nemusí být jednoduché.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte také:
→ Samsung v Evropě nebude prodávat ani notebooky ani Chromebooky
Trh s IT se otřásá a mění. Samsungu se nepodařilo se v Evropě prosadit se svými laptopy, a tak s nimi zde končí.
→ Lenovo kupuje od IBM serverovou divizi
Čínský hardwarový gigant Lenovo Group zaplatí zaplatí za low-endovou divizi IBM 2,3 miliardy USD. Jedná se dosud největší čínskou akvizici v sektoru IT.

příloha_ovladnete_sva_data

Zaujal vás tento článek?
Zaregistrujte se k odběru našeho e-mailového newsletteru. Každý týden tak pohodlně získáte přehled o důležitých událostech v IT branži.

G+

Byl pro vás článek přínosný?