Office 365 pro menší firmy: služby v cloudu - 2

Microsoft letos rozšířil nabídku cloudových služeb pro firmy. Office 365 Small Business a Office 365 Small Business Premium cílí speciálně na firmy s maximálně 25 zaměstnanci. Jaké výhody přinášejí?

Office 365 pro menší firmy: služby v cloudu


Webová prezentace, sdílení informaci a souborů

Cloudový SharePoint umožňuje firmám vytvoření webové prezentace na vlastní internetové doméně druhého řádu. Není nutná znalost HTML, CSS ani dalších webových technologií. Prezentaci lze poměrně jednoduše „naklikat“ ve webové aplikaci, která poskytuje i několik šablon. Ovšem prezentace je do značné míry uniformní, protože šablon a možností přizpůsobení není mnoho.

Větší přínos cloudový SharePoint vykazuje při generování a správě interních webových portálů pro sdílení informací mezi zaměstnanci firmy. Oproti klasickému intranetovému portálu je zde ta výhoda, že tzv. týmové weby jsou přístupné přes Internet, takže v případě potřeby k němu zaměstnanci mohou přistupovat na cestách či z domova i bez VPN.

Office 365 Small Business a Office 365 Small Business Premium nabízejí také službu pro sdílení dokumentů a dalších souborů jménem SkyDrive Pro. Každý uživatel má k dispozici 25 GB pro svá data, která volitelně může sdílet s dalšími uživateli anebo je synchronizovat mezi více počítači. K synchronizaci je ovšem nutná kancelářská sada Office 2013 v edici Standard nebo Professional.

K souborům v úložišti SkyDrive Pro lze také přistupovat pomocí stejnojmenné mobilní aplikace pro iOS a Android či dotykové aplikace pro Windows 8 a Windows RT. Webové rozhraní úložiště je též propojeno s Office Web Apps, tedy zjednodušenými webovými verzemi aplikací Word, Excel, PowerPoint a OneNote umožňující prohlížení a editaci souborů ve webovém prohlížeči.

Instant-messaging, videokonference a on-line prezentace

Cloudový Lync přináší firmám . Nabízí jak klasický instant-messaging ve webovém prostředí, tak třeba videokonference s podporou videa ve vysokém rozlišení. Podporováno je také sdílení obrazovky, díky němuž lze vedle jiného provádět on-line prezentace. Stačí lokálně spustit prezentaci a následně obrazovku sdílet s dalšími uživateli.

Správa, nároky, dostupnost a podpora služeb

Pro správu služeb slouží jednoduché webové rozhraní lokalizované do češtiny, které je navržené pro širší uživatelskou veřejnost. Nevyžaduje IT specialistu. Pro úvodní nastavení je připraven jednoduchý průvodce, který mj. generuje i znění e-mailů s požadavky na registrátora internetové domény, aby bylo možné již dříve registrovanou doménu využívat pro e-mailové služby či webovou prezentaci.

V současnosti jsou služby Office 365 navrženy pro Office 2007, Office 2010 a Office 2013 v edicích pro firmy. Vedle zmíněných verzí pro MS Windows jsou podporovány také verze Office 2008 a Office 2011 pro OS X (dříve Mac OS X). Pouze synchronizace souborů v rámci služby SkyDrive Pro explicitně vyžaduje nejnovější Office 2013.

Microsoft smluvně garantuje 99,9% dostupnost služeb (SLA). Vedle komunitní podpory na diskusním fóru je k Office 365 Small Business a Office 365 Small Business Premium poskytována také nonstop telefonická podpora, ovšem její pracovníci nehovoří česky. Telefonická podpora je nabízena například v angličtině, francouzštině a němčině.

Čtěte také: 
→ Office 365 pro menší firmy: pronájem licencí

G+





Úvodní foto: Jiří Macich, ml.




Komentáře