Chrome v červenci „zglobalizuje“ vlastní blokování reklam (1)

Společnost Google si na červenec naplánovala implementaci funkce blokování reklam na celém světě a rozšířit tak dosavadní praxi z regionů Severní Ameriky a Evropy, kde tohle funguje už téměř rok.

Chrome v červenci „zglobalizuje“ vlastní blokování reklam (1)


„Od 9. července 2019 přestane Chrome zobrazovat všechny reklamy na stránkách v jakékoliv zemi, které opakovaně zobrazují rušivé reklamy,“ napsal v příspěvku z 9. ledna na blogu společnosti její produktový ředitel pro Chrome Ben Galbraith.

Google Chrome nařídil tak, aby online reklamy „filtroval“ (což je pravda trochu newspeak), poprvé v únoru 2019. Tehdy společnost oznámila, že se její prohlížeč zbaví všech reklam ze stránek, které doposud zobrazovaly inzerci identifikovanou jako nejotravnější reklamu na webu. „Rušivé“ typy reklamy jsou takové, které porušují tzv. „Better Ads Standards“ (standardy lepších reklam), stanovené skupinou pojmenovanou jako „Coalition for Better Ads“ (CBA).

Ačkoliv sám Google se od stanovení definice toho, co to znamená „rušivé,“ distancoval, je pravdou, že je jedním ze zakládajících členů této skupiny a společně s Microsoftem a Facebookem patří k největším podnikům zapojeným do její struktury. Průzkum, který podnikli experti Googlu, byl zároveň základem pro určení odpovědi na ošemetnou otázku, které reklamy mají být cílem kampaně. CBA tento průzkum využila k obhajobě promazávání reklam.

Ještě důležitější je, že prohlížeč od Googlu je prosazovatelem jakéhokoliv rozhodnutí podniknutého CBA. Chrome v uplynulém měsíci tvořil více než dvě třetiny – přesně 67,2 % - uživatelského podílu mezi všemi prohlížeči (zdroj: Net Applications). Což znamená, že se jedná o zdaleka nejpoužívanější prohlížeč na planetě. Druhý Firefox si s velkým odstupem drží podíl 9,6 %.

Právě díky síle Chromu a jeho široké základně uživatelů mají rozhodnutí CBA takovou váhu. Bez popularity Chromu by žádné diskuse o „lepších standardech pro reklamu“ a sankcích proti stránkám, zobrazujícím inzerci, jež tyto pravidla porušuje, nemohly vzniknout, a potkal by je pravděpodobně stejný osud jako dřívější pokusy o regulaci reklamy na webu.

 Pokračování


Úvodní foto: archiv redakce




Komentáře