Mapy Google jsou novou sociální sítí (2)

Ve chvíli, kdy se Twitter propadá a Facebook jde ke dnu, se Mapy Google ukázaly být tou nejlepší sociální sítí pro podniky.

Mapy Google jsou novou sociální sítí (2)


Předchozí díl

Facebook je pro podniky přitažlivý ještě méně.

V posledních dnech – a vypadá to, že postupem času stále více – Facebook získává negativní publicitu. Společnost je obviňována z manipulace, sledování, zneužívání postavení, neupřímnosti a nekompetence. Článek v New York Times obviňoval Facebook například z toho, že si najal PR firmu nazvanou Definers Public Affairs, která měla v zastoupení Facebooku šířit dezinformace. Příspěvek na blogu společnosti z minulého týdne popíral, že by Facebook společnost Definers úkoloval psaním falešných článků a uváděl, že si firmu najal teprve v uplynulém týdnu.

Blogový příspěvek odkazuje také na organizaci bojující proti Facebooku nazvanou Freedom from Facebook, která tlačí na Federální obchodní komisi (FTC), aby vyšetřila nedávný únik 30 milionů uživatelských účtů, a také lobbuje za rozpat společnosti, přičemž tvrdí, že „FTC by měla oddělit Instagram, WhatsApp a Messenger do konkurenčních sítí.“

Webová stránka této organizace sumarizuje všeobecnou kritiku Facebooku následovně:

„Facebook a Mark Zuckerberg nashromáždili děsivé množství moci. Facebook jednostranně rozhoduje o tom, jaké zprávy miliardy lidí po celém světě vidí každý den. Vykupuje nebo nechává zbankrotovat potenciální konkurenty na ochranu svého monopolu, zabíjí inovaci i možnost volby. Sleduje nás téměř kamkoliv chodíme na webu a skrze naše smartphony dokonce i kamkoliv chodíme ve skutečném světě. Využívá hromady intimních dat k tomu, aby přišel na to, jak nás a naše děti učinit závislými na jeho službách. A pak Facebook servíruje vše o nás svým skutečným zákazníkům – prakticky komukoliv, kdo je ochoten si zaplatit za schopnost přesvědčit nás k tomu, abychom si něco koupili, něco udělali nebo něčemu věřili.“

V důsledku klesající vážnosti Facebooku v očích veřejnosti se inzerenti začínají otevřeně ptát, zda Facebook neztratil svůj „kompas,“ píše se v článku publikovaném v minulém týdnu New York Times.

Pokračování


Úvodní foto: © Sergej Khackimullin - Fotolia.com




Komentáře