Microsoft v bitvě prohlížečů pozvedá bílou vlajku (4)

Vrátíme-li se k událostem uplynulých týdnů, pak nám jako jedna z nejzajímavějších technologických zpráv připadá přechod prohlížeče Microsoft Edge na Chromium. Podívejme se tedy na tuto událost ještě z dalšího úhlu.

Microsoft v bitvě prohlížečů pozvedá bílou vlajku (4)


Předchozí díl

Google má na rok 2019 v plánu osm aktualizací Chromu, tedy stejný počet jako v roce letošním. Pokud by Edge přešel na Chromium právě teď, byl by v následujícím roce aktualizován čtyřikrát častěji než v roce 2018.

Co z toho bude mít Microsoft – kromě toho, že udrží naživu svůj Edge – Belfiore neřekl.

Jedním z potenciálních zisků – předpokládáme-li, že tenhle krok pozastaví pokles podílu prohlížeče – bude nárůst podílu Bingu, a tedy i tržeb z reklam tohoto vyhledávače Microsoftu. I přes klesající podíl prohlížečů se Microsoftu podařilo tržby Bingu dvouciferně navyšovat pět kvartálů v řadě. Navýšení podílu prohlížeče by bylo nejjednodušší cestou k většímu zisku z vyhledávání.

Parazitováním na Chromiu by Microsoft mohl být schopen také omezit počet svých inženýrů pracujících na prohlížeči. Ačkoliv Belfiore řekl, že se jeho firma stane „významným přispěvatelem k open source projektu Chromium,“ bude jeho role téměř jistě nižší než role Googlu.

Bude však toto zoufalé opatření fungovat? Je to nemožné říct s určitostí, ale je pravděpodobné, že se Microsoftu podstatný podíl na trhu prohlížečů již znovuzískat nepodaří.

Jakmile se prohlížeč začne propadat, svou zašlou slávu už prostě nezíská. Nepodařilo se to Nescape Navigatoru. Nepodařilo se to ani Firefoxu od Mozilly, jehož pozvolný úpadek sledujeme od roku 2010. (V listopadu 2018 měl Firefox devítiprocentní podíl, což je hodně pod 25procentním maximem z března 2010.) A Opera, která v době připojování k Chromiu držela 1,7 procenta, svou situaci změnou vykreslovacího jádra nezvrátila; nejnovější čísla Net Applications hovoří o podílu 1,6 procenta.

Zdroj: Computerworld.com


Úvodní foto: © k-artz - Fotolia.com




Komentáře