Hlavní navigace

Téměř pětina zákazníků by přestala nakupovat u obchodníka, který se stal obětí počítačového útoku

29. 8. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © Sergej Khackimullin - Fotolia.com
Podle průzkumu by se téměř pětina nakupujících začala vyhýbat obchodu, který podlehl útoku hackerů. Většina obchodníků však zároveň loni nic neinvestovala do kybernetické bezpečnosti.

Podle výsledků výzkumu s názvem Barometr ztráty zákazníků, který mezi americkými spotřebiteli uskutečnila společnost KPMG, by 19 % dotázaných přestalo nakupovat u obchodníka, který byl obětí hackerů. Dalších 33 % uvedlo, že by u napadeného obchodníka nenakoupili nejméně po dobu tří měsíců ze strachu o únik svých osobních údajů.

Výzkum se rovněž dotazoval manažerů odpovědných za bezpečnost. Celkem 55% z nich uvedlo za uplynulý rok nulové investice do kybernetické bezpečnosti a 42 % odpovědělo, že jejich firma nemá pracovníka odpovědného za informační bezpečnost.

příloha_ovladnete_sva_data

Odpovědi potvrzují obavy, že maloobchod v otázkách kybernetické bezpečnosti zaostává za jinými odvětvími.

Pro maloobchodníky přitom představují počítačové útoky značné riziko a ti, kteří zanedbávají prevenci a ochranu ohrožují svůj podnik. V sázce je hodnota značky, loajalita a celkově vztahy se zákazníky, konkurenceschopnost a v důsledku zisk. KPMG proto doporučuje nepřistupovat ke kybernetické bezpečnosti jako k problému IT, ale jako ke strategické otázce.

Byl pro vás článek přínosný?