Jak může pomoci firma se zkušenostmi z lokálních nasazení spíše než globální šablona, jsme se ptali odborníků ze společnosti Adastra, která se na podniková data specializuje.
Mohli byste nejprve vysvětlit pojem Master Data Management a co znamená?
Pavel Kysela: Master data jsou klíčové informace dané společnosti, která jsou používána v klíčových systémech a procesech napříč celou společností a je u nich zásadní jejich jednotnost. Když převedeme tuto definici do lidské řeči, znamená to, že ve společnosti existuje pouze jedno místo (úložiště), kde je uchováván například seznam zákazníků a informací o nich, seznam produktů, dodavatelů, struktura pobočkové sítě apod.
To zní na první pohled samozřejmě až triviálně. U velkých společností, jakými jsou například banky, jejichž IT infrastruktura se skládá z desítek až stovek různých systémů, v nichž se data o zákaznících pořizují, to už tak jednoduché není. Další úroveň komplexity představuje např. holdingová struktura společnosti s několika dcerami, kde na jedné straně je snaha data ve skupině sdílet, na straně druhé je třeba přihlédnout k omezením daným například zákonem 101/2000 o ochraně osobních údajů.
Master Data Management má pak za úkol spravovat master data po technické, procesní i organizační stránce tak, aby byla zajištěna dostupnost poslední platné a co nejúplnější verze pro jednotlivé odběratele/systémy, které mají oprávnění s konkrétní informací pracovat.
Jak to pak vypadá z pohledu zákazníka?
Pavel Kysela: Pokusím se suchou teorii demonstrovat na příkladu „pana Nováka“. Ten se zrovna přestěhoval do nového domu, na který dostal od banky konečně hypotéku. Je mu divné, proč mu korespondence z banky stále chodí na starou adresu. Také ho překvapuje, proč mu posílají nabídky na novou kreditní kartu, když on i jeho žena už kreditní kartu mají. Nemůže pochopit, proč musel složitě dokládat příjmy a pravidelné výdaje při žádosti o hypotéku, když má u stejné banky účet už deset let, a tak by měla vědět nejlépe, jaké jsou jeho příjmy a výdaje. Když ho pak osobní bankéřka přesvědčuje, že pokud si k nim převede i firemní účty, budou mu moci nabízet produkty na míru, váhá…
Funkční řešení Master Data Managementu umožňuje spojit všechny dostupné informace o zákazníkovi a tak mu efektivně nabízet relevantní informace a produkty, neptat se opakovaně na známá fakta, přesněji odhadovat rizika a omezit marketingové nabídky jen na to, co je pro zákazníka skutečně přínosné.
Zajímá vás, co může výše popsané znamenat, když finanční instituce nemá data v pořádku, jak mohou vypadat konkrétní případy z ČR či jak situaci řešit? Přečtěte si i zbytek rozhovoru s generálním ředitelem společnosti Adastra, Pavlem Kyselou a Davidem Kozelkou, ředitelem divize Finance zde.
Výhoda dodavatele MDM se zkušenostmi z lokálního trhu
Co znamená Master Data Management (MDM), jak k problematice čištění a správy podnikových dat přistupovat a jaká jsou úskalí?
autor Adastra | BI a Data |
Související články
MDM od AirWatch umožní skenování rizika aplikací
Přínosy Master Data Managementu
Poslední verze BlackBerry MDM má podporu všech mobilních platforem
Pavel Kysela se stává generálním ředitelem společnosti Adastra
BI a Data
Zaměstnanci promrhají třetinu času, výkon zvýší umělá inteligence
7 pravidel úspěšné strategie business intelligence
Umělá Inteligence v péči o zákazníky: Jak o ně lépe pečovat za méně peněz
Co je to digitální transformace? Nutná disrupce
15 nejlepších nástrojů pro prediktivní analýzu

Komentáře