Hledání správného vyhledávání - 2

Pokazíte-li vyhledávač vnitřní firemní sítě, naštvete své zaměstnance, když ovšem zpackáte vyhledávání na veřejných firemních webových stránkách, můžete odradit stávající i potenciální zákazníky.

Hledání správného vyhledávání


Většina vyhledávačů zpřístupní návštěvníkům kompletní obsah vašich webových stránek. Ale ne všechny umožňují zároveň odvodit z onoho obsahu kontext stránek, tedy o co v nich jde a co je pro uživatele důležité a co jsou naopak například „skrytá data“, která nejsou hledajícímu určena.

Hlavní hráči na trhu vyhledávačů pro firemní stránky jsou Endeca Technologies, InQuira, Progress Software, SLI Systems, Visual Sciences a Vivisimo. Aplikace většiny významných dodavatelů na trhu vyhledávačů pro firemní stránky nabízejí e-commerce společnostem od hledání odvozenou kontextovou reklamu na zboží a služby (například Endeca Technologies, Progress Software, SLI Systems a Visual Sciences). Jiné, jako je Teragram, nabízí nástroj k vytvoření metadat (tedy dat o datech), skrze které mohou různé vyhledávače přistupovat ke kontextu firemních stránek.

Mnoho společností nabízí zlepšování funkčnosti externího vyhledávání. Například tím, že systémy jako je Baynote sledují uživatele na mnoha internetových stránkách, budují databázi o jejich typických vyhledávaných tématech, jejich zájmech a tím pak vylepšují firemní vyhledávače, aby lépe odhadovaly, co návštěvník stránek pravděpodobně hledá. Objevují se i první systémy analyzující obsah audio nahrávek (zatím v angličtině od společnosti Nexidia), ať již samotných či připojených k videu, což ulehčuje vyhledávání ve zvukových a filmových záznamech.








Komentáře