Hlavní navigace

Facebook hájí pracovní nabídky zobrazované jen mladým

2. 1. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © ra2 studio - Fotolia.com
Facebook se jen nedávno musel bránit nařčení, že sociální sítě ničí společnost, a už tu máme další kontroverzní situaci.

Tentokrát bylo zjištěno, že společnost umožňovala inzerentům, aby ze zobrazování pracovních nabídek umístěných v rámci platformy byly vyloučeny určité věkové skupiny – což je praxe, s níž Facebook evidentně nemá problém.

Společné vyšetřování organizace ProPublica a deníku New York Times ukázalo, že Facebook umožnil společnostem, jako jsou Amazon, Verizon, Goldman Sachs a Target, aby na jeho platformu umisťovaly „pracovní nabídky omezené na určité věkové skupiny.“ Nedávná reklama Verizonu se například ve „feedech“ objevovala pouze uživatelům ve věku mezi 25 a 36 lety.

Facebook uznává, že by jeho reklamní systém potřeboval přepracovat, a dokonce cituje předchozí zprávu ProPublica, která ukazuje, jak mohou společnosti svoje reklamy cílit na antisemity. Podle viceprezidenta Facebooku pro reklamu Roba Goldmana se však v tomto případě není za co omlouvat.

Ve vyjádření nazvaném „Tentokrát nesouhlasíme, ProPublica“ Goldman napsal: „Víme, že ještě máme nějakou práci – jak ukázala předchozí vyšetřování ProPublica. A hodně investujeme do více lidí a lepších technologií, abychom se postupně neustále zlepšovali.“

„V tomto případě však s ProPublica nesouhlasíme. Pokud je cílení založené na věku pro účely zaměstnávání využíváno zodpovědně, jde o přijatelnou praktiku, která má dobrý důvod: zaměstnavatelům pomáhá získávat lidi a lidé všech věků najdou práci.“

Dále tvrdí, že Facebook svou inzerci s pracovními nabídkami přizpůsobuje věku a že zobrazování určitých reklam různým věkovým skupinám v rámci platformy nemusí být samo o sobě diskriminační.

Experti ovšem tvrdí, že Facebook možná porušuje americký federální zákon o diskriminaci v zaměstnání podle věku z roku 1967. Ten zakazuje při najímání nebo zaměstnávání zaujatost vůči lidem od 40 let věku nahoru.

Ačkoliv některé organizace (Target, State Farm či UPS) cílené reklamy obhajovaly, jiné (Amazon, Northwestern Mutual či odbor vzdělávání newyorské radnice) uvedly, že své strategie při najímání lidí pozměnily.

příloha_ovladnete_sva_data

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg kdysi řekl, že je-li vám 30 a více, neměly by vás úspěšné společnosti zaměstnat. Teď je jemu samotnému 33 a zdá se, že svůj postoj k této záležitosti poněkud pozměnil.

Zdroj: Techspot.com

Byl pro vás článek přínosný?