Jak do firmy přilákat IT profesionály?

Učte se od nejoblíbenějších zaměstnavatelů - co mají společné a co na nich mladé „ajťáky“ láká?

Jak do firmy přilákat IT profesionály?


Podíváme-li se na nelepší zaměstnavatele v oboru informačních technologií, můžeme narazit hned na několik studií, které se tímto tématem zabývají. Jednou z nich je česká studie TOP zaměstnavatelé, která každoročně vyhodnocuje nejoblíbenější zaměstnavatele podle oborů. V této studii prvních pět míst v oboru IT za rok 2017 obsazují firmy Microsoft, IBM Česká republika, Seznam.cz, Avast a Tieto Czech. Průzkum probíhal mezi studenty vysokých škol a byl realizován agenturou GfK.

Trochu jinak zase hovoří výsledky mezinárodní společnosti Universum, která se zabývá stejným tématem. Zde prvních pět míst za rok 2017 za Českou republiku obsazují firmy Google, Microsoft, IBM, Seznam.cz a Oracle. Jména firem se někde opakují, někde ne, důležité je však to, co mají společné a co na nich mladé „ajťáky“ láká.

Jasná vize

Firmy, které se nebojí říci, kam směřují a jak se tam chtějí dostat zpravidla nemají o zájem kvalitních zaměstnanců nouzi. Když totiž zaměstnanec ví, co je cílem firmy a že i on může jeho dosažení pomoci, snadněji se stane loajálním a své (i výhledové) zaměstnání si oblíbí. „Mluvíme zde o tzv. IT brandingu, který je u mnoha firem velmi opomíjenou záležitostí. Potenciálního zaměstnance zajímá, kam firma nebo její IT směřuje, jaká je její budoucnost, čeho chce dosáhnout a zda je to všechno v souladu s jeho představou,“ vysvětluje Jan Silber, jeden ze zakladatelů jobportálu Jobstack.it.

Firmy, co určují směr

První příčky v podobných anketách zpravidla obsazují inovativní firmy, které jdou s dobou nebo dokonce udávají, kam bude vývoj směřovat. Svět informačních technologií obohacují o novinky, které mají potenciál hýbat světem nebo alespoň Českou republikou. A právě u objevování nových možností chtějí IT talenti stát a zapojit se do jejich vývoje. Bodují nejen známá a zvučná jména ale i nové startupy. Nejžádanější jsou firmy, které jsou svým inovativním přístupem proslulé.

Něco navíc

Nalákat mohou i různé benefity, které se přímo netýkají práce, ale jde zkrátka o něco navíc. V některých firmách mají zaměstnanci například zdarma jídlo a pití po celou pracovní dobu. Oblíbené jsou prostory, kde mohou zaměstnanci trávit přestávky nebo si v příjemném prostředí jen tak odpočinout. Jako perličku můžeme zmínit společnosti Apple a Facebook, které svým zaměstnankyním v USA začaly nabízet příspěvek na zmrazení vajíček. Chtějí tak pomoci talentovaným zaměstnankyním, které se často musí rozhodovat mezi budováním kariéry a založením rodiny. Typickým benefitem jsou dny dovolené navíc, sick days, možnost práce na home office alespoň několik dní v měsíci nebo flexibilní pracovní doba.





Úvodní foto: © Kirill Kedrinski - Fotolia.com




Komentáře