Macy, iPady, rostoucí ceny a podniková alternativa (2)

Ačkoliv Apple tvrdí, že jeho aktivní základna činí 100 milionů instalací, neznamená to, že jeho počítače a mobilní zařízení představují skutečnou alternativu k Windows.

Macy, iPady, rostoucí ceny a podniková alternativa (2)


Předchozí díl

Mnohem důležitější než cíle Apple s Macy je otázka, kde nízký podíl platformy – nyní a s největší pravděpodobností i v budoucnu – nechává podniky. Ačkoliv se o Macích a jejich systému macOS dlouho hovoří jako o alternativě k ekosystému Windows od Microsoftu, nebo minimálně jako o nejschůdnější alternativě, je nerealistické si myslet, že to je realistické.

„Macy, ty hrají roli v cenové skupině, v níž se nacházejí,“ říká Ezra Gottheil, analytik společnosti Technology Business Research. „Ale pokud nemáte produkt v cenové hladině mezi 500 a 600 dolary, pak na tom podniky nemohou vytvářet standardy.“

Jinými slovy myšlenka, že komerční zákazníci mají alternativu k Windows, je chiméra.

Historicky se myšlenky, zda existuje funkční náhrada Windows, dostaly na přetřes, když byly uživatelé nespokojeni s nejnovějším upgradem. Poté, co se Windows Vista v roce 2007 etablovaly jako chybový propadák, začali si analytici všímat nárůstu počtu podnikových Maců, ačkoliv tvrdili, že IT oddělení špatným Vistám „pomalu přicházela na chuť.“

Požadavek na migraci z tradičních Windows 7 na radikálně odlišné Windows 10 – ten rozdíl koncentrovaný v jejich harmonogramech vydávání a obsluhy nových verzí – mohl být další z těch fází, kdy podnikoví zákazníci začali zpochybňovat a přehodnocovat Windows. Ale ačkoliv některými IT odděleními zněly stížnosti na Windows 10, neexistuje důkaz o tom, že by byl monopol Microsoftu nějak ohrožen. Nával Maců na pracovištích jsme rozhodně nezaznamenali.

Pokračování


Úvodní foto: IDG News Service




Komentáře