Temná stránka ohebných a dvoudisplejových smartphonů (1)

O telefonech s ohebnými displeji či dvojicí displejů dnes mluví skoro každý. Nabízíme sedm důvodů, proč šílenství okolo nich ignorovat.

Temná stránka ohebných a dvoudisplejových smartphonů (1)


O Samsungu se hovoří, že pracuje na telefonu s ohebným displejem a kódovým označením Winner, tedy vítěz. Bohužel tenhle telefon bude spíš poražený.

Jde o jeden z mnoha produktů, o kterých v poslední době slýcháme a které buďto využívají skládací, flexibilní technologii displejů nebo přidávají druhý displej, ať už do obalu či na zadní panel normálního smartphonu.

Nadšení okolo telefonů s ohebnými displeji postupně narůstá už celou dekádu. Technologická média ve velkém píšou o technologiích flexibilních displejů na základě zpráv z laboratoří a předpovědí futuristů. Jenže teď se společnosti chystají dodávat skutečné produkty, které tyhle technologie využívají.

Na síle poslední dobou nabírá i myšlenka dvou displejů, která je podnícena především šílenstvím okolo selfie na sociálních sítích, a také zoufalou snahou výrobců smartphonů odlišit svoje produkty v moři nudných skleněných obdélníků.

Zdá se, jako by tyhle nápady na zvětšení celkového displejového prostoru řešily dlouhodobou výzvu, spočívající v tom, že zákazníci chtějí maximální velikosti obrazovek, ale zároveň minimální velikosti telefonů. A s tím, jak se blížíme k nulovým okrajům a ani výřezy nelze zvětšovat donekonečna, začínají výrobci uvažovat, kam dále se vydat.

Bohužel však myšlenky flexibilních a duálních displejů – ačkoliv teoreticky úžasné – v praxi nejspíš zklamou větší i menší podniky, a dokonce i kupující z řad spotřebitelů.

Proč více prostoru na obrazovce nenadchne tak, jak bychom si představovali, a prodeje podobných zařízení nakonec nenaplní očekávání?

Pokračování


Úvodní foto: Samsung/IDG News Service




Komentáře