WhatsApp v práci: firmy se potýkají s populárním ad hoc nástrojem (1)

Populární chatovací aplikace, vlastněná Facebookem, prochází již dobře známou cestu – poté, co získala popularitu v domácnostech, je stále častěji k vidění v práci.

WhatsApp v práci: firmy se potýkají s populárním ad hoc nástrojem (1)


Technologie oblíbené mezi spotřebiteli často přeskočí od osobního k profesionálnímu využití. Například AOL Instant Messenger, iPhone i Facebook začaly jako spotřebitelské aplikace a zařízení, a nakonec se rychle uchytily i v kancelářích.

V poslední době se k nim přidává i WhatsApp, chatovací aplikace, kterou nyní využívá asi 1,5 miliardy lidí po celém světě (a vlastní ji Facebook).

Nedávný průzkum britské analytické firmy CCS Insights naznačuje, že WhatsApp je nejpoužívanější mobilní aplikací na pracovišti. Je dokonce rozšířenější než mobilní verze týmových chatovacích aplikací, jako jsou Slack či Microsoft Teams. „Je to jedna z nejúspěšnějších a nejpopulárnějších aplikací, která přirozeně prosákne do podniků,“ říká Nick McQuire, viceprezident podnikového výzkumu CCS Insights. Svůj průzkum firma realizovala mezi 672 zaměstnanci v USA a Evropě.

Pokud jde o WhatsApp, jsou důvody jeho popularity jednoduché: je zdarma, snadno se používá a je dobře známý širokému okruhu uživatelů.

Populární aplikace ovšem nutně nebývají těmi nejbezpečnějšími, a zaměstnanci obcházející chatovací software schválené podnikem ve prospěch svých oblíbených nástrojů mohou IT oddělení způsobovat starosti. Už ze své podstaty postrádají spotřebitelské aplikace schopnosti centrální správy, jako je možnost přidat či odstranit účastníky ze skupiny, a zvyšují pravděpodobnost externího sdílení citlivých dokumentů.

V důsledku toho některé společnosti používání WhatsAppu rovnou zakázaly.

Pokračování


Úvodní foto: WhatsApp.com




Komentáře