WhatsApp v práci: firmy se potýkají s populárním ad hoc nástrojem (6)

Populární chatovací aplikace, vlastněná Facebookem, prochází již dobře známou cestu – poté, co získala popularitu v domácnostech, je stále častěji k vidění v práci.

WhatsApp v práci: firmy se potýkají s populárním ad hoc nástrojem (6)


Předchozí díl

Jsou-li zaměstnanci ochotni používat v práci jednoduché chatovací aplikace, nedávalo by Facebooku smysl uvést verzi WhatsAppu přizpůsobenou pro podniky?

Společnost už podobné kroky podnikla se svou sociální sítí a v roce 2016 uvedla aplikaci Workplace zaměřenou na podniky. Kromě toho vytvořila také podnikový produkt pro svoje hardwarové řešení Oculus VR, což je další znamení rostoucího zájmu o prodeje korporátům. A v roce 2017 společnost představila WhatsApp Business, platformu pro B2C komunikaci.

Doposud však Facebook vykazoval jen minimální zájem o vývoj podnikové verze WhatsAppu. Když byl jeho mluvčí dotázán na tohle téma, řekl jen následující: „WhatsApp umožňuje lidem psát zprávy přátelům, rodině a podnikům jednoduchým, spolehlivým a bezpečným způsobem.“

„Bude zajímavé sledovat, zda Facebook… začne přemýšlet o způsobech, jakými mohou z WhatsAppu udělat přátelštější řešení pro podniky,“ říká McQuire. „V současné době jde víceméně zcela o spotřebitelský produkt a podniky musejí vymyslet způsob, jak jej buďto podporovat nebo dělat, že ho nevidí, protože uživatelé ho používají.“

Ačkoliv spuštění služby „WhatsApp for Enterprise“ mohou provázet komplikace – například vyřešení toho, jakým způsobem ji zapojit k funkci chat řešení Workplace – dávala by smysl jak z hlediska Facebooku, tak z hlediska koncových uživatelů.

„Zdá se, že jde o další fázi WhatsAppu, ale uvidíme, kdy se tak stane,“ uzavírá McQuire.

Zdroj: Computerworld.com


Úvodní foto: © Sashkin - Fotolia.com




Komentáře