Hlavní navigace

3 strategie CIO pro globální expanzi společnosti

3. 6. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: © Photo-K - Fotolia.com
Při své globalizaci využily následující společnosti IT pro sjednocení, lokalizaci a vybudování základů budoucího růstu.

Americká redakce CIO hovořila s IT manažery o roli, kterou jejich oddělení hrálo ve chvíli přechodu jejich společností na globální úroveň. Nabízíme vám tři příklady, které se můžete využít jako příklad pro o sjednocení, lokalizaci a budování základů růstu.

Sjednoťte firmu

Joe AbiDaoud, CIO, HudBay Minerals: Po mnoha letech fungování v Kanadě jsme získali těžební projekt v Peru. Jsme opravdu globální společností – vícejazyčnou a fungující v několika jurisdikcích a kulturách – takže používáme technologii jako pomocný prvek při budování sjednocené korporátní identity a při snižování efektů geografické vzdálenosti a jazykových rozdílů.

Standardizovali jsme naši platformu pro spolupráci a základní funkce jako e-mail, správu dokumentů a komunikace. V roce 2012 jsme tyto funkce přesunuli do cloudu, abychom mohli služby poskytnout rychle a konzistentně po celém světě, s nízkými náklady a bez významných investic do infrastruktury. V komoditním globálním průmyslu nám cloud umožňuje rychle škálovat nahoru nebo dolů.

Dnes je náš e-mail na cloudu Googlu a zaměstnancům nabízí konzistentní pocit, ať už jsou v severní nebo jižní Americe.Snažíme se nebýt závislý na určitém typu zařízení – zaměstnanci pro přístup k e-mailu využívají různá zařízení – a Google má i určité základní překladatelské schopnosti, takže si můžu přeložit e-mail, který dostanu ve španělštině, do angličtiny. Máme také určité schopnosti spolupráce, jako jsou sdílené kalendáře, online video, chat a dokumenty, které nám umožňují pracovat jako jedna společnost.

Vybudujte platformu pro růst

Peter Weis, viceprezident a CIO, Matson: Po více než 120 let se Matson primárně zaměřoval na trh na Havaji. Téměř před 10 lety jsme expandovali do Číny, a věděli jsme, že je třeba, aby naše IT strategie umožňovala globální expanzi. Zahrnuli jsme globalizaci do všech čtyř komponent naší IT strategie: do aplikací, organizace, architektury i řízení.

Nyní všechny podnikové aplikace provozujeme na jednotném, virtualizovaném a na internetu založeném balíku technologií. Vyřazením více instancí aplikací, z nichž každá má jiná obchodní pravidla a jiné IT platformy, můžeme při rozumných nákladech globálně poskytovat konzistentní úrovně služeb a můžeme levně a rychle expandovat do nových geografických oblastí. Je-li poptávka, můžeme jednoduše přidávat novou IT kapacitu tehdy, když rostou objemy obchodu.

Máme také strategii nonstop vývoje aplikací, a to díky IT zaměstnancům v Číně i Indii. Organizačně jsme najali IT manažera v Šanghaji, který nám pomáhá v naší aktuální expanzi na Nový Zéland i ve vydávání nových aplikací v Číně.

IT nemůže globálnímu růstu pomoci tím, že bude pouze plnit rozkazy. Musíme mít také svou roli ve vedení. Toho můžeme jako CIO dosáhnout tím, že uděláme vše pro to, aby se na nás dalo spolehnout a aby nás ostatní respektovali, a tím že zajistíme, aby dobře fungovalo řízení na úrovni vyššího managementu. Správné řízení zajišťuje zapojení IT do prvotních fází nových iniciativ, jako je například naše současná expanze na Nový Zéland.

Standardizujte a lokalizujte

John Collins, CIO, Digi-Key: Své obchodní aktivity máme prostřednictvím eshopů podporovaných nonstop naším týmem v Minnesotě ve 170 zemích na celém světě. Jednou z věcí, na něž může být Digi-Key hrdý, je jeho spolehlivost i snadná spolupráce, nezávisle na tom, kde se nacházejí zákazníci.

Proto je mnoho našich eshopů v rodném jazyce zákazníka nebo, v případě zemí typu Německa a Švýcarska, jsou tyto eshopy vícejazyčné. Podporujeme také více měn, což vyžaduje výrazné zapojení IT, protože je potřebná koordinovaná aktivita mnoha našich systémů, jako je tvorba cen, ERP, doprava a korporátní finanční systémy.

příloha_ovladnete_sva_data

Strategicky jsme po světě rozmístili několik lokálních call center, které poskytují lokalizovanou zákaznickou podporu. Každé z těchto center využívá pro zpracování objednávek náš centrální ERP, který jsme celosvětově implementovali na platformě Citrixu. Důsledkem toho je pro zákazníky velice konzistentní prodejní cyklus – zákazníci vědí, co se kdy přesně děje, a to nezávisle na tom, odkud objednávají. Pro naše mnohonárodní zákazníky je proces objednávky stejný nezávisle na tom, kde se nacházejí jejich zaměstnanci. Konzistentní zkušenost našich zákazníků je důvodem, proč technici hodnotí weby Digi-Key tak dobře.

Zdroj: IDG News Service

Byl pro vás článek přínosný?