Jiří Jarema (Magistrát Karviná): Jsme teď „úřad bez počítačů“ - 2

Magistrát Karviná před nedávnem dokončil virtualizaci desktopové infrastruktury a sám se s nadsázkou označuje jako „úřad bez počítačů“. O důvodech a přínosech VDI pro vlastní správu i jednotlivé úředníky, a celém procesu realizace jsme hovořili s Jiřím Jaremou, vedoucím oddělení informatiky Magistrátu města Karviné.

Jiří Jarema (Magistrát Karviná): Jsme teď „úřad bez počítačů“


Setkali jste se v rámci projektu s nějakými zásadními problémy, nebo s naopak s něčím, co šlo nad očekávání snadno? Realizovali jste vše vlastními silami?

U tak velkého projektu je téměř nemyslitelné, abychom vše zvládli vlastními silami a bez silné podpory dodavatele by nebylo možné projekt vůbec realizovat. I pro nás samotné byla virtualizace velkou změnou, se kterou jsme museli změnit i některé naše zaběhané postupy. Proto bych chtěl tímto poděkovat nejen dodavateli, kterým byla firma GC System, ale také celému týmu našeho oddělení, protože bez jejich usilovné práce bychom nemohli být dnes „úřad bez počítačů“…

Bývá zvykem, že zejména ze strany uživatelů je každá podobná změna provázena určitou mírou nevole. Jak se vám dařilo komunikovat změny dovnitř úřadu, zejména pokud jste narazili na rebely?

Pravda, uživatelé bývají mnohdy konzervativní a málo nakloněni novinkám. Proto jsme je na plánované změny již dlouho dopředu připravovali, což vyvrcholilo také hromadným školením na práci v novém prostředí. Kromě změny technologie na virtuální desktopy jsme jim totiž zároveň naservírovali také novou verzi operačního systému - Windows 7. Jak se ukázalo, uživatelé snesou hodně, ale ne příliš často… Děkuji proto i uživatelům.

Jak splnil nový způsob práce vaše očekávání? Co přinesl oddělení IT a co samotným zaměstnancům?

Ano, troufám si tvrdit, že cesta, kterou jsme zvolili, je správná. Nyní již máme prakticky virtualizovány všechny desktopy na úřadě a myslím, že dnes si nikdo z nás nedovede představit návrat zpět ke klasickým počítačům. Virtualizace nám pomohla zvládnout rostoucí nároky na provoz informačních systémů, kterých na úřadech s pokračující elektronizací veřejné správy neustále přibývá. A v krátké době nám myslím pomůže zvládnout také poměrně velkou stěhovací akci, kdy se bude magistrát různě přesouvat mezi pěti budovami. Kdykoliv budou mít totiž úředníci svůj virtuální desktop k dispozici, a to i v době, když se bude stěhovat právě jejich kancelář.

G+





Úvodní foto: Jiří Jarema




Komentáře