Každodenní (ne)efektivita pracovního dne - 2

Jaké problémy se dnes řeší v případě dodávek systémů ERP pro malé a střední podniky? Zeptali jsme se odborníků z praxe - dnes nám odpovídal Ondřej Fuxa.

Každodenní (ne)efektivita pracovního dne


Ve většině společností je stále základním prostředkem komunikace e-mailový klient. Z tohoto pohledu je to ideální prvek, do kterého je možné zaintegrovat aktivity z jiných systémů. Dnešní doba umožňuje použít prostředí poštovního klienta nejen pro příjem a odesílání elektronické pošty, ale i pro vykonávání standardních pracovních úkonů jako:

  • Schvalovací procesy – do e-mailu přijde notifikace s odkazem (např. o nutnosti schválit fakturu) na akci „Schvaluji“, kliknu a proces je vyřízen.
  • Sdílení dokumentů – díky integraci na systém DMS, kde jsou vidět komentáře, verze mají zaměstnanci k dispozici vždy v poslední variantě. V rámci e-mailu již neposíláme soubory, ale odkazy, takže se snižuje i vytížení serverů. DMS soubory je nutné ukládat ihned z příchozích e-mailů (či rovnou přetažením uložit do DMS celý e-mail), a to ideálně pomocí Drag & Drop.
  • On-line komunikace – mnohdy je efektivnější neodesílat e-mail, který se dotyčnému uloží do fronty k vyřízení v mailboxu, ale poslat krátkou textovou zprávu, resp.: zahájit on-line chat a záležitost rovnou vyřídit.

V ideálním případě zaměstnanec po příchodu do práce pustí jednu core aplikaci, ve které obstará e-maily, schválí procesy, vyjádří se k souborům svých kolegů a případně vyřídí pracovní dotazy pomocí rychlého on-line chatu. Otevření dalších aplikací nebude potřeba s výjimkou práce se specializovanými verzemi (sklady, účetnictví, logistika aj.).

Ondřej Fuxa pracuje jako vedoucí střediska a integrace IBM Notes ve společnosti Your System.





Úvodní foto: archiv redakce

Vyšlo v CIO Business World 10/2013
Časopis lze koupit se slevou 20 %





Komentáře