Lidé na Facebooku tráví denně o 50 milionů hodin méně

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg ve svém proslovu při zveřejňování hospodářských výsledků společnosti znovu zdůraznil, že udělá vše pro to, aby Facebook nebyl jen prostou zábavou, ale aby měl prospěch i pro lidi a společnost.

Lidé na Facebooku tráví denně o 50 milionů hodin méně


Facebook ve čtvrtém kvartále vygeneroval tržby ve výši 12,97 miliardy dolarů (264 miliard korun), čili 1,44 dolaru na akcii po započítání nedávných daňových změn. Pro srovnání dodejme, že za stejné tříměsíční období předloni dosáhla firma tržeb ve výši 8,62 miliardy dolarů (podle současného kurzu 175,5 miliardy korun).

Za celý rok si Facebook vydělal 39,94 miliardy USD (813,6 miliard korun), což představuje meziroční nárůst ve výši 49 procent.

Počet denních aktivních uživatelů dosahoval v prosinci 2017 v průměru 1,4 miliardy – tento faktor rostl meziročně o 14 procent. Stejně rychle rostl i počet měsíčních aktivních uživatelů, a to na 2,13 miliardy. Jenže mezičtvrtletní nárůst (denních) uživatelů už tak skvělý nebyl – jen 2,18 % oproti 3,8 % v předchozím čtvrtletí, což znamená nejnižší mezikvartální procentuální nárůst denních aktivních uživatelů v historii Facebooku.

Pokud jde o Zuckerbergův osobní cíl zmíněný v perexu – šéf Facebooku řekl, že jeho tým pobízí spíše ke smysluplným spojením mezi lidmi než k pasivní konzumaci obsahu. Jde o probíhající proces – sociální síť již například zobrazuje méně virálních videí, což má prý za cíl, aby lidé neztráceli čas zbytečnostmi.

Společnost doposud realizovala změny, které zredukovaly dobu strávenou na Facebooku o zhruba 50 milionů hodin každý den. Podle portálu TechCrunch to znamená v přepočtu 2,14 minuty na uživatele. To sice příliš dramaticky nevypadá, na druhou stranu pro hráče v oblasti online reklamy jde o hodně. Navíc by tento vývoj mohl vysvětlit i zpomalení růstu denních aktivních uživatelů.

Takový krok se možná zdá kontraproduktivní, ale zaměření na smysluplná spojení budou mít podle Zuckerberga v dlouhodobém měřítku pozitivní vliv na posílení komunity a byznysu Facebooku.

Zdroj: Techspot.com


Úvodní foto: facebook.com




Komentáře