Hlavní navigace

Sociální média dostala měsíc na úpravu podmínek poskytování služeb v Evropě ve prospěch uživatelů

21. 3. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © rangizzz - Fotolia.com
Twitter, Google a Facebook musí neodkladně upravit uživatelské podmínky podle představ Evropské komise, jinak jim hrozí finanční postih.

Společnosti Facebook, Twitter a Google dostaly měsíc na to, aby provedly změny v uživatelských podmínkách pro poskytování služeb na území Evropské unie, jinak si komise změny vymůže sankcemi.

Sociální média dostala loni v listopadu upozornění od evropských úřadů na ochranu spotřebitelů, že jsou jejich podmínky v rozporu s evropským právem a že je musí upravit.

Evropští úředníci a zástupci EK se s dotčenými firmami sešli v uplynulých dnech, aby prodiskutovali navrhované změny. Firmy mají nyní měsíc na to, aby předložily konečné návrhy. Pokud nebudou změny dostačující, Komise si je vynutí.

Evropská komisařka pro spravedlnost, spotřebitele a rovnost žen a mužů Věra Jourová, prohlásila, že je nepřijatelné, aby byli evropští spotřebitelé nuceni řešit spory s poskytovateli služeb před kalifornskými soudy a aby byli zbaveni práva na odstoupení od smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, tj. online.

EK trvá na tom, aby poskytovatelé umožnili spotřebitelům vést soudní řízení v zemi jejich trvalého pobytu a nenutili je vzdávat se svých zákonných práv včetně práva na odstoupení od smlouvy. Poskytovatelé by si také neměli vyhrazovat právo odstraňovat obsah dle svého uvážení ani bez upozornění měnit podmínky smluv.

příloha_ovladnete_sva_data

Další otázka, kterou Evropská komise se sociálními médii řeší, je ochrana uživatelů proti podvodnému jednání prostřednictvím těchto platforem. Jedná se například o nabídky falešných výrobků, platební podvody nebo „registrační pasti“, kdy se uživatel mylně domnívá, že se přihlašuje k bezplatnému zkušebnímu období, avšak ve skutečnosti se zavazuje k pravidelným platbám.

Komise chce, aby poskytovatelé takovéto podvodné a zavádějící praktiky ze svých stránek na požádání odstraňovali a národním orgánům na ochranu spotřebiteli poskytli pro účely komunikace v takových záležitostech jednoznačný kontakt.

Byl pro vás článek přínosný?